Banff Mountain Film Festival pà Mallorca

Mats, trevligt evenemang verkar det som!

(men Mallorcas creme-de-la-creme, är inte det läderbrunbrända, feta och tröga tyskar? Det finns tillräckligt många här).

/Håkan
 
Báste Hâkan,

feta och tröga tyskar finns det ju som bekannt överallt. Dock tillhör de företrädare av denna specie som hâller till pà Mallis i allmánhet bara tyska veckotidnings-creme-de-la-creme, alternativt Tyska skattesmitar- och allmánt-skumma-creme-de-la-creme, och inte inte den exklusivare sammanslutningen Mallorcas alpinist-creme-de-la-creme. (hallà George, var är du?)

hallà hallà: eftersom denna tràd är min, och bara min, kan jag ju straffa mig och mina tidigare synder genom att spâra ur den nâgot helt katastrofalt, kom jag just pà! ;-)

men det vore ju à andra sidan synd, eftersom urpsrungsinlágget faktiskt ár seriöst menat, samt ett riktigt bra tips.

Mvh / Mats
 
Men Hâkan: om jag nu säger Hejsan Svejsan i Lingonskogen, sà menar jag naturligtvis Hejsan Svejsan pà er däruppe i Lingonskogen ¿enna?

Pâ spanska har minsta musselsort ett eget namn, medan alla slags bär heter just bär. Om det sedan är lingon eller blàbär verkar inte sà noga.. andra lánder, andra seder.

OK, come along till Filmfestivalen!

Detta ár film-programmet:

1. Focused, Shane McKonkey USA 2002,

2. Urban Ape, Peter Mortimer, USA 2002,
Introducción de un miembro de la federación de montañismo

3. Eiger Base, Hannes Arch, Suiza 2001,

4. Unlimited Winter, David McMahon, Canadá 2003,

5. Janica Costelic, Bud Greenspan, USA 2003,

6. Mushashi, Pat Morrow y Glen Crawford, Canadá 2002,

7. Wehyakin, Arden Oksanen, USA 2003,



Mvh / Mats
 
Hur kan det va så? Hur kan spanjorer helt fräckt få för sig att kalla alla bär för... bär?

Lingon eller blåbär, det är ju en hyfsad stor skillnad. Är de inte intresserade av bär? Eller är de kanske helt enkelt språkligt hämmade (iofs de spanjorer jag hört snacka har inte direkt kännt sig språkligt hämmade, även när de snackar engelska (då BORDE de dock känna sig lite hämmade)?

/Håkan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
henkaj film Övriga aktiviteter 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.