Bästa sport-bh:n?

Jag funderar på julklapp till sambon, och hon har gnällt över sina dåliga sport-bh:ar.
Själv har jag av biologiska skäl inte så stor erfarenhet på området, men Houdinis och Erika Johanssons grejer har man ju hört talas om. Jag tror inte att hon testat nån av dem.
Så jag tänkte tänkte glädja henne med bh:arnas arcteryxhillebergklättermusenpryl, vilken det nu är...

Vilka är bäst?
Vad måste man tänka på?
Vad får man ge för en bra "bra"?
Var hittar man dem till bästa pris?

Sambon har D-kupa och bh:n ska funka främst för löpning och friskispass, så den måste ge ordentligt stöd. Men den måste givetvis funka med ryggsäck också.
 
Jag har väl inte heller de rätta fysiologiska förutsättningarna att svara på detta, men min sambo och hela hennes fd basketlag kör med StayInPlace.
Visserligen hade de rabatterade priser, men de kan inte ha varit helt kass eftersom det köptes nya av samma fabrikat när de gamla blivit allt för sunkiga.

/RedTop/
 
LOL!!!

Även jag saknar en viss kromosom för att kunna
ha nått vettigt att tillföra denna diskussion.
Men jag tycker det är fantastiskt att det bara
är killar som intresserat sig för denna
tråd... :)
Att man även kan redovisa ett test finner jag
väldigt roande. Vad var det som ledde dig dit
mikael?, bilderna eller... :)

Ledsen om jag sabbar en seriös diskussion.
Kunde bara inte låta bli.
 
lite vettigare tips kanske :)

Jag är ganska säker på att jag vet vad din tjej behöver. Champion har gjort en sport-bh som är super. Reglerbara axelband, knäppe i bak, ganska "otöjbart" tyg. Finns i svart och vitt och i D-kupa!
Hon kommer bli förvånad (det blev jag :)).
 
Martin!

Efter att ha gjort mitt förra inlägg i BH debatten så noterade jag att det fanns ett speciellt "tjejforum" här bland forumen på Utsidan.
Ställ frågan där också så kanske du når fler tjejer!

/RedTop
 
redtop; sa:
Efter att ha gjort mitt förra inlägg i BH debatten så noterade jag att det fanns ett speciellt "tjejforum" här bland forumen på Utsidan.
Ställ frågan där också så kanske du når fler tjejer!

Jag vet. Men jag valde att inte fråga där eftersom jag inte ser någon anledning att skilja mellan "prylar" och "tjejprylar". Den här frågan ställer jag till alla som kan nåt om sport-bh:ar, inte bara till tjejer (även om de torde ha en mer praktisk erfarenhet).
Den låga kvinnliga svarsfrekvensen skulle nog varit densamma i Tjejforum, tyvärr.

Åter till ämnet:
Anna x skrev:
Jag är ganska säker på att jag vet vad din tjej behöver. Champion har gjort en sport-bh som är super.

Grymt! Den ska jag kolla på!
Fler förslag!
[Ändrat av Nordesjo 2003-10-16 kl 21:15]
 
Sport-bh

Hej!
Jag köpte en sport-bh till min sambo som hon säger är den absolut bästa hon har haft och hon har testat en hel del.
Bh´n är från Craft och heter Freemotion sport bra special.
Gå in på craft.se och titta.
Ha det!
 
rekommenderas skarpt

Håller med dig Anna om att champions sport-bh med knäppning är kanon bra. Behåller dessutom stödet och blir inte sladdrig efter ex antal tvättar, som gärna många andra gör, speciellt viktigt för lite större behag.
 
Kolla även in http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=17421

Min erfarenhet är att för 1-2 timmars inomhusaktivitet kan man nästan ha vad som helst, men ska man vara ute hela dagen och svettas så blir det värre. En BH jag köpte visade sig kyla när den blev fuktig (sågas i tråden ovan).
Jag ser också till att BHn inte har några spännen eller skarvar vid nyckelben, axel eller skulderblad, för att funka med ryggsäckar.
Tyvärr kan jag inte tipsa om märken, mina är några år och jag klipper alltid bort alla märken för att de inte ska irritera. De ser mer ut som vanliga BH:ar än linnen i alla fall.

/Stina
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tundraman Bästa allround skaljackan? Kläder 31
Lakritsglass Bästa byxan för skidor Kläder 8
FruNalleman Och..sommarens bästa sandaler är...? Kläder 8
Smogz Bästa friluftsbältet Kläder 8
joanna En halv dag i Stockholm: bästa stället att prova kängor? Kläder 19
seeker_ Bästa vantarna för kalla klimat? Kläder 0
Zaphi Bästa sula för bra grepp (kängor) Kläder 16
Naturelover Bästa byxan för vinteraktiviteter... Kläder 0
terroor TVÄTTA FJÄLLRÄVEN JACKA, Bästa kemtvätten i stockholm???? Kläder 7
marybrown Bästa allround-byxan? Ge mig tips! Kläder 16
Nikonisten Bästa Haglöfsbyxorna? Kläder 3
estetdrägg Bästa oljerockarna? Kläder 2
ebh Bästa yllestrumpan för stadsturer o dyl? Kläder 18
Nikke X Bästa och sämsta klädmärket?? Var med och rösta! Kläder 55
Lasse Björkeson Var bästa pris och sortiment av Ullfroté? Kläder 9
Bengtsson Bästa Skaljackan?? Kläder 8
petho Bästa vandrarkängan Kläder 16
ollefisk Bästa kepsen? Kläder 6
carpe.diem Bästa impregneringen för tvättad gore-tex Kläder 14
Vandrare Kalsingar, bästa modellen? Kläder 21
ebh Bästa strumpan, stadsvandring i vanliga skor??? Kläder 5
asdfgh Bästa GoreTex-jackan? Kläder 22
Vandrare Tips på bästa G-tex impregneringen tack! Kläder 1
GAVIAARCTICA Avian Light Sport GTX eller Siren Sport GORE-TEX®? Kläder 0
chatina Tips på sport-bh Kläder 1
Rulaman sport butiker i stockholm Kläder 1
maths femmans sport Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.