Bästa och sämsta köpet 2008?

Året börjar gå mot sitt slut, vilka är era bästa och sämsta inköp under året som gått (friluftsutrustningsrelaterat *pust* såklart)

Mitt bästa köp: Icebreaker merinounderställ. Så himla mycket bättre än alla syntet och bättre passform än woolpower.

Sämsta köp: Haglöfs Hypna 6 sovsäck. Absolut inte dålig, men läcker mer dun än vad jag skulle vilja. Känns slarvigt ihopsydd. Fick den dock för 799kr, så det är ändå väldigt prisvärt.

/Erik, som är less på Kalle Anka
 
Bästa: vindtäta flossade Craft löpartights, vilken grej! Rea dessutom! Och ulltrosor från Icebreaker!
Sämsta: måste tyvärr säga att min Nishiki 608 Hybrid ibland känns som en pansarkryssare att cykla på. Trots att det ju var en precis en underhållsfri pansarkryssare jag ville ha.
 
Kan inte vara skoj att cykla omkring på en pansarkryssare.. :)

Mitt bästa köp får nog lov att vara ett av mina senaste; ett par Dynastar legend mythic. Det känns inspirerande och otroligt skoj att återuppta min gamla skidkarriär nu när jag åter är Norrbottning efter ett antal år i Skåne. Mitt näst bästa köp är ett rött Terra Nova laser comp!

Mitt sämsta köp är en Wild country-sele. Jag beställde den och när jag provade den så tänkte jag direkt att nej, det här funkar inte så jag degraderade den på en gång till utlånings/reservsele och köpte sen en ny Black Diamond.
 
Bästa: Tarptent DOuble Rainbow - lätt, fint och rymligt. Och så har jag ett tält, vilket jag inte hade innan!
Sämsta: Icebreaker Balaclava, alldeles för trång för en glasögonorm.
 
Bästa:quilten Nunatac arc edge,otroligt lätt och tillräckligt varmt sovtäcke hela sommaren.
andra bra grejer:primus titan micron kök och MSR titan kettle.
Sämst:Outdoor research Nighthaven;en lätt enväggig tältliknande sak som inte passade vårt tältande,sålde den vidare.Hoppas det passar den köparen bättre.
 
Bästa:
Western Mountaineering Ultralite... ohotad 1:a!
Granite Gear Nimbus Meridian
Haglöfs LIM byxa.

Sämsta:
Hanvag Tatra XCR, satt inte tillräckligt skönt, stortån domnade bort efter längre vandringar + att jag inte upplevde dem som tillräckligt stabila.

.... Lite för tidigt att döma kanske... men Nallo 2 GT slog mig inte med häpnad... är det för att jag skulle köpt ett 3 manna istället?... eller för att jag är van vid kupoltält när vi är två?... Allak nästa?

Thomas
 
Mina köp

Bästa köp:
1. Massa aktier i Tanganyika Oil
2. Arc'teryx Theta AR (Medium/basalt) Sprillans ny för 2500 kr (från USA när dollarn stod i 5 kr :) )
3. Primus gaslykta , sprillans ny för 60 kr (nypris 600).

Sämsta köp:
Hmmmm. Jag gör inga dåliga affärer ;)
Haha, men måste nog ändå vara.. hmm.
Jo, ett kilset från Wild Country.. Gillade inte dem kilarna. Men men, funkar som komplement till mina "huvudkilar" från Black Diamond...

/tim
 
Bästa: Arc'teryx Venta SV jacka
Sämsta: Woolpower underställ, inte ens dålig passform, saknades helt. Retur samma dag det köptes.
 
Bästa: Haglöfs Couloirbyxor för dess passform, utseende, funktion, ja allt
Sämsta: Det skulle väl i så fall vara priset för ovanstående byxor...
 
Bästa: Ett kokkärl från zebra, fick det iofs, så det är väl inget riktigt köp. Men med tanke på den obetydliga summan de kostar så tycker jag det är klockrent.

Sämsta: Blå bands friluftsmat. Underkänt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Snödrivan Bästa tape som nödlagning ? Utrustning allmänt 29
hsp Vattenfilter minsta underhåll bästa märket och modell Utrustning allmänt 5
hej.nick Bästa 2-mannatält för lättare vandring Utrustning allmänt 28
majjen Bästa batterierna till min GPS? Utrustning allmänt 8
Nosse Bästa och drygaste tänd bränslet för brasan? Utrustning allmänt 11
anders. Bästa snöskorna? Utrustning allmänt 7
antongrahn -Vad är era bästa knep? Utrustning allmänt 12
cybiont Bästa ryggsäcken Utrustning allmänt 21
croby Bästa tipsen på vandringsskor/kängor! Utrustning allmänt 11
behedwin Bästa powerbank för långresa Utrustning allmänt 64
avslutatmedlemskap160620 Bästa skyddet över kikare Utrustning allmänt 11
Hjärter Kung Bästa vattenblåsan, vätskesystemet, camelbaken Utrustning allmänt 12
Vintervilan Gränsfors - Bästa smeden? Utrustning allmänt 26
Arjeplog94 Bästa och roligaste uteköket att ha med på vandring? Utrustning allmänt 11
tompa_m Och bästa mjölkflaskan är... Utrustning allmänt 19
perdavid Bästa termosen? Utrustning allmänt 37
fotografiskt Dina bästa tips och trix Utrustning allmänt 10
Coachmike Bästa och säkraste vattenfiltret! Utrustning allmänt 31
FruNalleman Och bästa vattenflaskan är...? Utrustning allmänt 87
desireman Bästa vandringsryggsäcken? Utrustning allmänt 28
Tocaermo Bästa tvättmedel? Utrustning allmänt 12
ChristerMattsson Bästa märket på multiverktyg: Röstning! Utrustning allmänt 16
ChristerMattsson Bästa multiverktyget? Utrustning allmänt 63
dabac Bästa campingpannlampan Utrustning allmänt 1
Martin Fjäderlätt Världens bästa friluftsbutiker på en karta! Utrustning allmänt 31
Christian_sunrise Det bästa sättet att packa inför kajaking?? Utrustning allmänt 2
igs Bästa smeten till kängorna??? Utrustning allmänt 7
lignell01 Vilken är Din bästa pryl? Utrustning allmänt 21
Kalle E Friluftsentusiastens bästa londontips Utrustning allmänt 4
pher_ Bästa tallrik ? Utrustning allmänt 17
johanl Bästa fickradion på fjället? Utrustning allmänt 23
ceciliaw Bästa sättet att göra upp eld? Utrustning allmänt 31
asp Bästa multigrej? Utrustning allmänt 2
ebh Bästa lågprissäcken? Utrustning allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.