Bästa kepsen?

Diskution inom paddling;
"Vad är det som gör Kavu till den bästa kepsen? Vad har den som min reklamskärmmössa inte har? Den har för övrigt bara det man förväntar sig av en sådan, inklusive fånig text.
ha det"

Och vilken är den bästa kepsen/mössan/hatten?
Jag gillar m/59 förutom färgen, den kan man vika ihop i benfickan när den inte behövs och den går att tvättas för där finns ingen papp eller sånt som inte klarar vatten.

/Daniel
 
På huvudet

En Beppemössa (mjuk med brätte runtom) och en stor snusnäsduk att alternera med. Iofs två prylar att släpa på men, de väger inte mycket och de är lätta att fästa på ryggsäcken eller gömma i sittbrunnen (mössan fästes mha en liten utrustningskarbin).
:)
Ola
[Ändrat av hendberg 2003-07-23 kl 09:30]
 
Mukke enkelt, den bästa kepsen är en SIMM´S keps. Den har svart och matt undersida på skärmen som gör att vattenreflektioner inte studsar i ögonen samt en abnormt lång skärm vilket hindrar flugor(till fiske) från att sätta sig i ögonen samt att den har en solhindrande funktion.

(Innan detta så var min turkeps världens bästa kepa, men efter en regäl dos kopparpasta så fick den en fribiljett till soptunnan)
 
Buffen

Min favorit är Buffen. Iofs inte riktigt en keps men allt annat. Den finns på http://www.buff.es

Annars så är kepsen en sak som jag inte lägger särskilt mycket värde i. Tappar man den så skall man inte gråta blod och måste man slänga den (eller om man tappat den) så är det bara att ta en ny från högen av reklamkepsar.

/Mattias
 
Patagonia

Har en Keps från Patagonia med nät på sidorna.
Lite dyr i inköp men helt underbar att använda lätt att tvätta osv.
Bild finns i recensionsbanken

MVH KIM
 
Puma från Stadium

Jag älskar min fd. svarta Puma keps som nu mera är mer eller mindre brun. Tror förvisso den är i bomull, men va fasen, den sitter bättre än nått annat jag nånsinn har provat. Den byter jag inte förrän den ramlar i flera delar.

///Björn
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.