Bärstol Haglöfs

Vi har tittat på ett flertal barnbärstolar nu, Vaude, Norröna, Bergans, McKinley men totalt fastnat för Haglöfs då den sitter bekvämast, är lätt och ser bra ut. Vi har dock noterat att den mer eller mindre hånas i dessa forum (1700-talskonstruktion mm). Vad är det vi har missat? Eller är vi bara så udda att den bara passar oss?
 
Jag har haft både Haglöfs och Deuter o kan ärligt säga att Deuter vinner på knockout. Dock är det bärkomforten som avgör o hade Haglöfs suttit skönt hade aldrig blivit någon Deuter. Så var glada att ni hittat en som ni gillar o som antagligen inte kostar skjortan. Vi fick båda så jag vet inte men den e väl inte så dyr?
 
Mycket är ju personligt vid sånt här, så passar den er så ser jag inga problem. Skulkle ha varit kvaliteten alt. priset men Haglöfs gör väl bra grejor och är väl inte dyrare än andra???
 
Vi hade Haglöfs när barnen var små och den fungerade utmärkt. Har i och för sig inte testat nåt annat så jag kan inte jämföra.
 
Shoot!

Vi hade en Haglöfs som först användes till båda våra barn och sedan gick i arv till min bror och hans båda barn så kvalitén är det inget fel på.

Vad gäller komforten så tränade jag upp min dåvarande hund till tjänstehund bevakning under tiden dottern var i bärstolsåldern och eftersom hustrun jobbar mycket helg så fick dottern hänga med över stock och sten många helger. Jag hade aldrig några besvär med att ha henne på ryggen under tiden och hon själv sov långa perioder oavsett om vi körde patrullstig, spårade eller höll på med något annat.

Rekomenderas!
 
Vi har tittat på ett flertal barnbärstolar nu, Vaude, Norröna, Bergans, McKinley men totalt fastnat för Haglöfs då den sitter bekvämast, är lätt och ser bra ut. Vi har dock noterat att den mer eller mindre hånas i dessa forum (1700-talskonstruktion mm). Vad är det vi har missat? Eller är vi bara så udda att den bara passar oss?

Ja, du är faktiskt den första som jag har läst om som har provat olika modeller och fastnat för Haglöfs. Egentligen är det ju bara att gratulera, för den finns ju säkert att få tag på begagnad till ett sjysst pris.
 
Är det

en ny eller gammal vi pratar om? Tillverkar Haglöfs fortfarande bärstolar?

Den gamla 70-talsmodellen hade som jag ser det ett fel och det var att det var svårt att montera på bärstolen på barnet.

Thure
 
Hade en sen 80-tal som jag köpte till första barnet, när sedan barnet blev lite större så fick hon inte plats med sina fötter eller ben (innan två års ålder), dessa hamnade precis vid ram och sitsbygelns rotationspunkt , när benen var innanför fick inte fötterna plats och om benen var utanför så skavde/tryckte ramen mot benet. Till nästa barn blev det en Bergans, mycket bättre plats när barnet blir större, framför allt var de skall göra av ben/fötter. Sen är resten smaksak om man vill ha tillbehör som lösryggsäck, solskydd mm.
/David
 
Till att börja med, stort tack för alla svar.

Som flera har påpekat, den verkar ha gått ur sortimentet. Vi fick dock tag i ett kvarvarande demoex som gick att pruta något.

Vi har knallat en hel del med den nu och är nöjda. Något jag blev varse förra helgen är att den är luftig för både bärare och buren. Ibland måste man tydligen blunda för tester och lita på sig själv, i detta fallet verkar vi avvika från genomsnittet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Magnoliamountain Köpte bärstol utan säkerhetssele farligt? Barn och friluftsliv 9
Listigaräven Bärstol Minimeis - åsikter? Barn och friluftsliv 0
c2h5oh Kläder bärstol vinter Barn och friluftsliv 8
Blaise Bärstol? Barn och friluftsliv 4
jenny_maria Jag blir tokig, hjälp mig med tips på bra bärstol!!! Barn och friluftsliv 46
Joswap Bärstol Osprey vs. Vaude Barn och friluftsliv 6
En_man Finns kombinerad bärstol och ryggsäck? Barn och friluftsliv 8
myrddraal Bärstol Barn och friluftsliv 7
gavagai Behöver snabb hjälp ang. bärstol/sele! Barn och friluftsliv 4
Karolina P Myggskydda barn i bärstol? Barn och friluftsliv 2
Ingle Bärstol eller bärsele typ Ergo Barn och friluftsliv 20
Crilloan Sörmlandsled med med barn i bärstol Barn och friluftsliv 0
Hs Bobbo Hur ändra höjden på Bergans bärstol? Barn och friluftsliv 0
Knyttet och K Bärstol från Axel & Ida Barn och friluftsliv 9
JacobS Bärstol med bra stöd Barn och friluftsliv 9
Ollebolle Sova i bärstol...? Barn och friluftsliv 11
lassesjogren Bärstol Barn och friluftsliv 24
fiddeliten Hjälp med vaudes bärstol!!! Barn och friluftsliv 5
Jessica J Sol-/regnskydd till Norröna bärstol? Barn och friluftsliv 3
Louise Ö Bärstol vs. Bärsele Barn och friluftsliv 43
dr_ljungberg Bärstol för barn. Vad regerar? Barn och friluftsliv 26
pzac Haglöfs ShoSho 4000J Barn och friluftsliv 2
Malindo Haglöfs barnmes regerar förvisso icke Barn och friluftsliv 20

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.