Backpackerryggsäck med dagsturssäck

Hejsan, jag letar efter en backpackerryggsäck för att öluffa i Grekland till sommaren, men även att ha på jorden runt-resor i framtiden. Jag tycker att det är så opraktiskt att ha en backpackerväska där det inte går att fästa en dagsturssäck, så att man måste bära en extern ryggsäck i handen...

Någon som har bra tips? Dagsryggsäcken ska helst vara relativt stor (som det går att hitta i samband med backpackerryggsäck). Eftersom jag är student så badar jag inte i pengar så att det hade varit trevligt ifall man kunde hitta ngn med ett rimligt pris (är dock inte dumsnål heller :)

Alla tips är hemskt välkomna
 
Everest har en modell där det ingår en liten rygga som spänns fast i bak. Har ej studerat den närmare så jag vet inget om pris, storlek, kvalitet, men kan vara värd en titt iaf.
 
Välj dina två olika väskor som du tycker är bra, den lilla och den stora och sen pyslar du lite så att det går lätt att få fast den där du vill. oftast innebär det inte mer än ca en timmes arbete, dvs några d-ringar på både liten och stor väska och sen är det bara att luffa runt.
Fundera även över stäldrisk osv, ofta är det en fördel att ha möjlighet att bära lilsäcken utanbå den stora på ryggen för ökad konfort och så finns det tillfällen då man vill kunna knäppa fast den på framsidan för att ha kolla på allt värdefullt så att säga.

Risken som du kanske får stå ut med att de två väskorna inte matchar i färg osv...men det är iaf i min värld sekundärt.
 
Jo jag har alltid funderat på ifall man kan göra någon anordning som gör att man kan koppla samman dem, det hade ju faktiskt varit den bästa lösningen, men har tyckt att det verkar komplicerat.

Ska kolla upp hur du menar att man ska göra för att få dem att länka samman!
 
Valde; sa:
Everest har en modell där det ingår en liten rygga som spänns fast i bak. Har ej studerat den närmare så jag vet inget om pris, storlek, kvalitet, men kan vara värd en titt iaf.