Avgifter från england

De engelska webshoppar jag testat har jag upplevt väldigt internationella, så ofta har de i sin slutsammanställning, när du fyllt i vilka varor du vill ha men innan du skickat kontokortsuppgifterna, med frakt och ev extra avgifter till landet de skickar till. Inom EU tillkommer inga extra avgifter utom frakt och det som kallas VAT, men denna VAT är oftast inräknad i priset (ska anges på hemsidan!) Är du osäker, så maila eller ring dem och fråga, brukar ge bra svar. Att ringa är att föredra dock, mail kan så lätt komma bort.

mvh

Anders
 
Mina erfarenheter av att köpa via nätet från England stämmer väl överens med "rävens". Ibland anges två olika priser - en med VAT och en utan. Vid några ställen har man lagt till "p&p" = post & package = en summa för frakt som räknats upp lite för deras kostnad för att paketera - tex ömtåliga varor, och att skicka (har stött på det i butiker som både har fysisk butik och nätförsäljning). Det ska dock framgå tydligt redan vid beställningen. Och precis som räven påpekade så brukar ofta frakten framgå redan innan du bekräftar beställningen. Ibland kan man få leta sig fram till någon informationssida där fraktpriserna framgår ... och om inte så ring eller maila. De flesta svarar på mail inom ett dygn.

/Lennart
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.