Åtgång flygbiljetter Kiruna -> Arlanda?

Eftersom jag inte vet hur länge jag kommer vara ute och vandra så har jag inte bokat någon flygbiljett tillbaka till Arlanda.

Det jag undrar är om det kan vara svårt att få tag på en flygbiljett från Kiruna flygplats runt 5-10 augusti pga det kanske är många som är ute och fjällvandrar då?

Brukar det vara fullbokat?

Jag har inga problem att stanna kvar någon dag eller två i Abisko för att vänta på att få biljett och kunna åka hem. Kan även såklart tänka mig att ta tåget hem om det är omöjligt att få tag på flygbiljetter. Då är väl frågan om det stor åtgång på tågbiljetter runt den perioden.
 
Om du är flexibel gällande datumen brukar det alltid finnas biljetter, men min erfarenhet är att det är ofta de dyraste som finns kvar. Räkna med upp till 2500:- för flyget.

Själv brukar jag boka någon månad innan och köpa till "flextillägget". Vilket innebär att man kan boka om en dag innan avgång.
 
Om du är flexibel gällande datumen brukar det alltid finnas biljetter, men min erfarenhet är att det är ofta de dyraste som finns kvar. Räkna med upp till 2500:- för flyget.

Själv brukar jag boka någon månad innan och köpa till "flextillägget". Vilket innebär att man kan boka om en dag innan avgång.

Ok tack då vet jag!
Lika bra att boka med lite flex då!
:)
 
Jag bokade ombokningsbar tågbiljett istället så den här frågan är väl oväsentlig för mig nu men det kanske är någon annan som är intresserad av frågan förstås.
:)
 
Just den perioden är det Fjällräven Classic, flera tusen vandrare flyger och åker tåg till/från Kiruna.

Om det är fullbokat vet jag inte men mycket folk är det.
 
Tur att jag fixade tågbiljetter då!
:)
Tack för infon! Ska hålla utkik efter rävarna!
:D

Går du sträckan Nikkaloukta-Abisko eller omvänt lär du inte missa detta jippo. Massor av folk, funktionärer och helikoptrar. Startdatum från Nikkaloukta är tydligen 5-7 augusti i år när de släpper på många hundra vandrare varje dag. Sedan rör sig jippot norrut mot Abisko i varierande tempo, så om du vill söka lugn och lättare hitta tältplatser försök planera din vandring till andra sträckor eller andra datum;)
 
Går du sträckan Nikkaloukta-Abisko eller omvänt lär du inte missa detta jippo. Massor av folk, funktionärer och helikoptrar. Startdatum från Nikkaloukta är tydligen 5-7 augusti i år när de släpper på många hundra vandrare varje dag. Sedan rör sig jippot norrut mot Abisko i varierande tempo, så om du vill söka lugn och lättare hitta tältplatser försök planera din vandring till andra sträckor eller andra datum;)

Jag kommer gå från Abisko på Kungsleden ner mot Abiskojaurestugorna innan 5 augusti men kommer gå mot Kårsavagge hållet och sedan vidare tillbaka till Abisko, så beroende på hur många dagar det tar för mig att gå den sträckan så kanske jag kommer träffa på några rävar i Abisko senare.

För mig spelar det ingen större roll om jag träffar på några eller inte eftersom det är min första fjällvandring fast jag ser hellre lite folk på lederna ifall jag behöver fråga något osv. Hoppas på att klara mig helt själv förstås men man vet ju aldrig!
:)

En räv hit eller dit gör inget så länge det inte blir sådan trängsel att man puttas av leden!
:D
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fjorr Fullbokat tåg Kiruna-Abisko Fjällvandring 6
Palmin Bussgods från Kiruna till Saltuloukta Fjällvandring 0
Jockan Transport kiruna till abisko Fjällvandring 4
takinuknik Flyga med packning Kiruna Fjällvandring 4
NiclasLG Dela taxi Kiruna flygplats - Nikkaloukta 26 jul 2023 Fjällvandring 3
Niklas70 Dela taxi Kiruna – Nikkaluokta 14 augusti Fjällvandring 2
jonw Sju dagar till/från Kiruna. Hinner jag gå runt Kebnekaise eller ska hitta någon annan rutt? Fjällvandring 15
robhero Dela taxi Kiruna till Nikkaluokta 20/4 Fjällvandring 1
sekar00 Lift sökes nikkaluokta-kiruna 28/7 Fjällvandring 1
Pla690 Gasol Kiruna Fjällvandring 6
Mr.H Campingar Riksgränsen -Kiruna Fjällvandring 6
nickimark Resa Kiruna-Nikkaluokta 12/6 eller 13/6 Fjällvandring 1
robhero Dela taxi Kiruna till Nikkaluokta 21/4 samt retur 25/4? Fjällvandring 0
Ulan65 Var parkera? Abisko, Kiruna eller Nikkaloukta? Fjällvandring 25
emilobrink Resa Kiruna-Nikkaluokta Fjällvandring 12
ABergstrom Vandring kring Kiruna 4nätter. Tips! Fjällvandring 6
haiwa Transport Nikkalukta - Kiruna efter 22 sept Fjällvandring 2
Ralphandersson Spektakulär vandring/topptur längs vägen Kiruna-Lofoten Fjällvandring 6
veni Hur kommer man från Kiruna till Kvikkjokk på en söndag? Fjällvandring 6
utesälen Bli av med gasflaskor i Kiruna? Fjällvandring 6
Hjelte Dela taxi Nikkaluokta till Kiruna 27/7 Fjällvandring 0
Michael177 Transport Kiruna Airp - Nikkaluokta 15 Juni 2018 Fjällvandring 5
KaptenKeps Kiruna - Nikkaluokta Fjällvandring 4
Friluffarna Samåkning taxi Kiruna-Abisko 14 juli Fjällvandring 0
dmitrij Taxi Kiruna Nikkoluokta Fjällvandring 1
andersww Delad taxi Kiruna Nikkaluokta 18/8 Fjällvandring 2
David93 Dela taxi Kiruna - Nikkaloukta 31/7 Fjällvandring 2
Jojosurf Dela Taxi Nikkaluokta - Kiruna flygplatsen 28 juli Fjällvandring 0
monstrum Taxi Kiruna-Nikkaluokta 17/7 Fjällvandring 2
geraldine.boudart_gmail.com Taxi from Kiruna to Abisko Fjällvandring 0
karrlander Tåg Stockholm - Kiruna? Fjällvandring 7
OnMyWay Abisko - Kiruna i slutet av november/början av december Fjällvandring 25
Guffa Taxi Kiruna - Nikkaluokta fredag 26/8 Fjällvandring 2
sebkar Att ta sig till Kiruna från gbg innan 09:30 Fjällvandring 5
Zaine Dela Taxi Kiruna- Nikka 21:a & 26:e augusti Fjällvandring 0
Zaine Nikkaluokta- Kiruna flygplats 26/8 Fjällvandring 0
Fiaaa Dela taxi Kiruna flygplats till Nikkaluokta 13/8 Fjällvandring 3
Johan Åberg Taxi från Nikkaluokta till Kiruna flygplats, 15/8 - 2016 Fjällvandring 3
Erik-Klättra Samåkning Kiruna - Nikkaloukta - 7 Aug 2016 Fjällvandring 0
thesleff Dela taxi Kiruna till Nikkaloukta 23 juli (lördag)? Fjällvandring 0
mertheew Dela taxi Kiruna - Nikkaloukta 30/7 Fjällvandring 0
jorika Samåkning Nikkaloukta - Kiruna 1 juli (och från kiruna - nikkaloukta 25 juni) Fjällvandring 0
Shangol Dela taxi 14/6 Kiruna till Nikkaluokta Fjällvandring 0
Martinnn Kiruna till Kebne sydtopp Fjällvandring 8
nicko_ Pris på flyg från Kiruna till södra Sverige Fjällvandring 5
quango Bussanslutning Kiruna - Nikkaluokta Fjällvandring 13
Röd Oktober Dela taxi Nikkaluokta - Kiruna lö 5/9? Fjällvandring 0
MadeleineN Hjälp! Någon som sitter på nattåget mot Kiruna och kan ta emot en grej jag glömt?! Fjällvandring 1
zimtec Transport Kiruna-Nikkaluokta lör 13/6? Fjällvandring 0
Hedan76 Kiruna - Nikkaluokta Fjällvandring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.