Återförsäljare Vaude styrväska

Hej, jag är på jakt efter en styrväska från Vaude men har svårt att hitta någon som säljer detta märke. Är det någon som känner till en bra online-shop, antingen i Sverige eller i Europa. Jag har sett att både GetOut.se och Cykelcity säljer varsin styrväska men inte den modellen(Komet) som jag är ute efter.

Mvh. Johan
 
Tja
ring till Normark tlf 0280-125 65 eller mail info@normark.se

de är argenturen i Sverige

Joakim
 
Uteliv i Linköping

Uteliv i Linköping säljer Vaude styrväskor.
Ring för mer information, skickar även ut till kund direkt. Finns inte produkten i Sverige kan den levereras inom 10 dagar.
013-130066
 
Vad

Vad är bra med dem eftersom du gärna vill ha en?? nyfiken på funktionerna, vad kostar de hur ser de ut?
Vore trist om jag köpt fel sort ;-)
 
Ang. Styrväska!

Jote; sa:
Hej, jag är på jakt efter en styrväska från Vaude men har svårt att hitta någon som säljer detta märke. Är det någon som känner till en bra online-shop, antingen i Sverige eller i Europa. Jag har sett att både GetOut.se och Cykelcity säljer varsin styrväska men inte den modellen(Komet) som jag är ute efter.

Mvh. Johan

Hej Johan!
Även jag är nyfiken på vad som gör att du siktat in dig på Kometen!
Är inte sponsrad av Ortlieb, även om jag borde ligger bra till efter allt försäljarsnack här;)), men tycker att deras Ultimate väska är toppen bra och överlägsen Vaude på alla sätt! Kände på Vaude´s styrväska inne på CykelCity men tyckte att den kändes som en billig kopia!

Ultimate3 har fått topp betyg i flera cykeltidningar bla. Cycling Plus stora test för nått år sedan. Kan ev. kostar någon hundralapp mer, men då finns det bla. extra kartfodral och styrfästen(de nya modellen är riktigt fiffigt!) att köpa till om du har fler cyklar. Om nått går sönder har Swima skruvar och plast detaljer i lager!!!

Min har varit med på flera resor och använts nästan dagligen i ca 2,5 år och är fortfarande i bra skick. Kartfickan är inte bara större och i bättre material, utan genomskinlig på bägge sidor. Årets modell är förbättrad på vissa punkter. På den äldre hade kardborren på rullförslutningen en viss förmåga att de-laminera ifrån plastfickan om man var för våldsam. Jag bytte in min ficka mot en ny utan knot från importören!

Ortliebs nya styrfäste adresserar alla de invändningar jag angav i min recension(se länk). Det är lättare att flytta, mycket enklare att montera bla. på kraftiga racerstyren och sitter bättre på plats än den gamla modellen ifrån Rixen & Kaul. Om jag inte mins fel så tillverkar de liknande fästen för Vaude´s väskor.
Tror att Swima kan ha några kvar av den enklare föregångare till Classic modellen till reducerat pris, så ring och hör!

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=966
 
Re: Ang. Styrväska!

I hushållet finns en VauDe Komet, VauDe Saturn II och en Ortlieb, tror det är en Ultimate. Grejerna är inköpta ung. -99, -01, resp -00, så vissa förändringar kan ha skett. Saturn är en mindre, enklare väska utan kartfodral (dock enkalt att sy dit) utan snörlås men med en liten nätficka på utsidan. Min man, som använder den, gillar den för att den är liten men stör sig lite på att det är kardborreknäppning i stället för knappar (känns osäkert).
Jag valde VauDe Komet framför Ortlied pga att jag ville ha snörlås, få plats med hela kamerautrustningen på ett ställe. Det lite mindre kartfodralet stör inte, en karta får plats och de som inte används ligger i en annan väska. Vi har också stört oss på att Ortliebs kartfordal gulnar så fort, det gör inte VauDes. Det gula går hyfsat bra att få bort med diskmedel, men det blir ett extra pyssel någon gång per år. Yttermaterialet tycker jag liknar varandra och vi har inte märkt någon skillnad heller. Väskorna är överhuvudtaget mycket lika varandra. Min VauDe har också kompressionsremmar och löstagbar innerficka. För alla väskorna följde det med flera olika fästanordningar för olika slags styren (vi har bockstyren).

/Stina
 
Ang. Styrväska

Hej!
Anledningen till att jag är intresserad av en styrväska från Vaude är att jag har två bakväskor från Vaude som jag är mycket nöjd med. Och just Komet tycker jag verkar var en bra väska. Jag är helt enkelt nöjd med märket. Men jag har inte sett att det skulle vara någon större skillnad mellan Vaudes väskor och Ortlieb. Så det kan lika gärna bli en väska från Ortlieb. Vi får se vad det slutar med.

Mvh. Johan
 
Re: Ang. Styrväska

Jote; sa:
Hej!
Anledningen till att jag är intresserad av en styrväska från Vaude är att jag har två bakväskor från Vaude som jag är mycket nöjd med. Och just Komet tycker jag verkar var en bra väska. Jag är helt enkelt nöjd med märket. Men jag har inte sett att det skulle vara någon större skillnad mellan Vaudes väskor och Ortlieb. Så det kan lika gärna bli en väska från Ortlieb. Vi får se vad det slutar med.

Mvh. Johan

...och tack för alla tipsen! ;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.