Alpinist lägger ner

Med djup sorg meddelar jag att tidningen Alpinist, den enda publikation värd att läsas nu lägger ner efter att ha drabbats hårt av finanskrisen i USA. Alpinism lämnar ett stort tomrum efter sig i klättervärden som kommer att bli svårt att ersätta.:(
 
Otroligt tråkigt att höra. Jag har prenumererat i snart två år och gillade verkligen den tidningen. Vad jag vet så är det en "one of a kind"-tidning och jag har aldrig sett något liknande. :/
 
Det ryktas att alpinist har köpts upp av ett förlag och kommer släppa nästa nummer den 1 mars!

hurra

http://www.danskbjergklub.dk/forum/showthread.php?t=2713

Det oplyses nu, at det bladforlag, der i USA udgiver Backcountry og Telemark Skier Magazines, har købt Alpinist og vil forsætte udgivelsen af bladet. Efter sigende i uændret format, tryk og kvalitet.
Nr. 26 skulle således udkomme d. 1. marts. Og eksisterende abonnenter honoreres!

Spændende!

Jeg kan jeg kun opfordre alle, der har den mindste interese i at læse et seriøst klatreblad om at være med til at løfte! De 9000 abonnenter, som Alpinist tidligere havde på verdensplan var jo til grin! Det kan vi gøre bedre!

Jeg skal holde jer underrettet om pris og kontakt-adresse på herværende tråd.
 
Jag fick nummer 26 i bevlådan för några dagar sedan och vi får se vad som händer och hur den utvecklas framöver?!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.