Åkbar banvall Ullared - Fegen ?

Såg i en notis att banvallen mellan Ullared och Fegen, ca 2 mil, innanför Falkenberg hade "gjorts i ordning" som cykelbana och invigdes i sommras. Någon som vet vad detta innebär? Är den asfalterad eller bara grusad? Någon som åkt sträckan och vet status på ev asfalt?

Tanken är att den på sikt skall vara en del i satsningen "från Vättern till Västerhav" som drogs i gång för ett antal år sedan med Ullricehamn som drivande kommun och går ut på att asfaltera banvallar så att det skall gå att åka från Jönköping till Falkenberg alternativt Varberg.

/Eric
 
Senast ändrad:
Jag cyklar sträckan Ullared till Gällared några gånger per år sedan 10 år tillbaka. Jag har för många år sedan provat den gamla banvallen. Den var i så dåligt skick att jag undvikit den under senare år. Har de bara sett till att få upp den i normal grusvägsstandard är det ett jättekliv framåt. Asfalt skulle jag inte våga hoppas på. Men som du förstår vet jag inte säkert.

Mange
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gunhild asfalterad banvall Svenljunga - Sexdrega Inlines 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.