Äventyr, vill du följa med?

Jag heter Gustav Cronhamn och är 24 år. I sommar planerar jag att cykla genom Alperna och därefter upp genom Baltikum till Nordkap och ner genom Norge till Gibraltarsundet. En sträcka på ungefär 12 000 km.

En lite del av sträckan går från Chamonix genom Schweiz och ner till Milano, upp genom Dolomiterna till Österrike och Wien för att fortsätta in i Slovakien till Krakow i Polen.
Sträckan är på ungefär 200 mil och längs vägen ska vi bestiga Mt. Blanc, Dufourspitze, Zugspitze, Grossglockner, Gerlachovsky Stit och Rysy.

Den etappen kommer ta ungefär 6 veckor. Jag undrar om det är någon på utsidan.se som är intresserade av att följa med, till självkostnadspris.

Ni måste ha grundläggande klätter- och glaciärutrustning. Topparna är inte direkt svåra, men ni bör ha viss vana att vistas i brant terräng och på glaciärer.

Rent åldersmässigt bör ni vara 20-30 år och ha god kondition.

Är ni intresserade?!
Kontakta mig, eller svara på meddelandet.

/Gustav Cronhamn
www.cronhamn.net

Är det någon som är intresserad av att bara cykla med och vänta under bergsetapperna är ni välkomna också. Eller om någon vill cykla med en annan sträcka.

Hör av er!
 
Vilken tid under sommaren är det? Vilken typ av leder är det du har tänkt ta upp på topparna, rena vandrings-/scramblingsleder eller mer inriktade på klättring?

Kommer cyklingen mellan bergen att bara vara rena transportsträckor eller har du planerat in lite stop för lokal klättring då också?
 
Gustav Cronhamn

Jag kommer ta normallederna på bergen. Det innebär lätt klättring på Dufourspitze och slovakiska berget. Scrembel på Rysy och glaciär och snöklättring på Grossglockner och Mt. Blanc.

Jag avser inte att stanna på vägen där i mellan, men vill cykla längs dem vackraste och naturskönaste platserna.

/Gustav
 
Långtur i sommar 2010.

Hej, jag har planer på att cykla det motsatta, Sverige - Polen - Tjeckien - Slovakien - Ungern - Kroatien. under en månads tid, juni-juli. Vet ännu inte om tiden passar för min resekamrat, annars reser jag nog själv om inte någong annan är sugen på att haka på.

MVH Joel
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...