Äventyr hösten 2011

Hej utsidan forumet,

Jag vill väldigt gärna göra en lång resa (äventyr) hösten 2011 och vill ha sällskap. Jag har inga problerm att haka på någon annan om de kommit längre i planeringen. I januari 2012 behöver jag vara tillbaka hemma igen men tills dess är jag ledig. Som sagt har jag motivationen, viljan, tiden och pengarna att göra något riktigt häftigt.

Min erfarenhet är många kortare vandringar i Sverige, nu är det dags att göra något större. Jag har ingen klättringserfarenhet och är inte ute efter det heller. I övrigt är jag öppen för alla förslag på äventyr. Vandring genom sverige, cykling genom europa, flyg långt bort (himalya, alaska, nya zeeland) och vandring där eller något helt annat. Jag har lite tankar men vill gärna bolla lite idéer. Något ska det bli.

Det ska också sägas att jag inte är ute efter någon elitsatsning a la göran kropp. Utan ta tid på sig och uppleva så mycket man hinner istället.


Hälsningar
Martin
 
Tjo!

Jag vill inte vara sådan - men vetisjutton om ett expeditionsforum är det rätta stället att hitta en reskompis till en aktiv semester på - prova t ex resdagboken.se istället. Du får nog mer svar där.

Lycka till
 
äsch varför inte. min erfarenhet av utsidan för liknande frågor är bra mkt bättre än från såna sidor.

men åk ändå. väl där kommer du hitta folk som vill göra samma sak som du, så länge du inte åker till ett riktigt folk tomt ställe alltför utanför turisttid iaf.
 
Nja, han har ju inte fått ett enda svar sen han skrev inlägget i juli - så expeditionsforumet är nog inte rätt ställe. Men det finns nog andra ställen här på utsidan som passar bättre.

Annapurna C är ju lika mycket hemmahörande i "backpackervärlden" som i "outdoorvärlden" numera.

Men annars är såklart utsidan bättre på de flesta områden! :)
 
Jag har en tråd i reskompis delen också, där har jag fått svar.
Eftersom utsidan helt saknar moderatorer blir det så här då ingen säger/visar hur man ska göra.
 
Wikipedia har för ovanlighetens skull ett riktigt bra svar...

"En expedition är en organiserad, "avsänd" forskningsresa, även om forskningen inte behöver vara vetenskaplig utan lika gärna kan gälla en utforskning av naturen, kulturen eller den egna förmågan. Resan kan omfatta fartyg och stödfunktioner längs vägen, och gå till världens ände, eller varför inte en rymdexpedition (se särskilt expeditionerna till ISS), men kan också ske helt med egen kraft och inte med hjälp av maskiner och vara riktad till närmaste ö."
 
Jag har en tråd i reskompis delen också, där har jag fått svar.
Eftersom utsidan helt saknar moderatorer blir det så här då ingen säger/visar hur man ska göra.

Gött! :) Sen hoppas jag du inte tror att jag på något avigt sätt ser ner på din resa (man skulle faktiskt kunna tyda mitt inlägg så...). Jag ville bara påpeka att du faktiskt har större chans att hitta reskamrat på något backpackerforum än här på utsidan. På samma sätt har du större chans att hitta reskamrat till Sveriges fjäll här på utsidan.se än på något forum för backpackers.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutad_210913 Äventyr 2021 Expeditioner 11
rjarnhall Äventyrs kanot!? Expeditioner 3
Adventure Linus Liten insperations film från helgens äventyr Expeditioner 0
Hannahyesman Äventyr önskas! Expeditioner 0
KaptenAndreas Äventyr till sjös! Expeditioner 0
pictorviktor Äventyr i Sverige Expeditioner 3
Johnsen88 Äventyr på riktigt..hur? Expeditioner 13
NattaZatta Föreläsare sökes som varit på större äventyr Expeditioner 29
Alexander85 Bra bok om nåns äventyr(gärna paddling) Expeditioner 8
Hrdlr tips på äventyr Expeditioner 3
sebbe_Huss Vad Är Äventyr För er !? Expeditioner 14
Landcrusher Afrika runt hösten 2017 Expeditioner 2
rolar15 Island Peak hösten 2013 Expeditioner 6
falken85 Reseberättelse från Team Lajts Aconcagua expedition 2011/2012 Expeditioner 0
falken85 Ledig plats till Aconcagua i december 2011! Expeditioner 2
Niklasostberg Resa till Aconcagua 2011/12 (Far och son) Expeditioner 7
virror Aconcagua 2011/2012 Expeditioner 2
jofa22 Klättring Peru & Bolivia 2011 Expeditioner 0
Cremytos Glittertind vecka 7, 2011 Expeditioner 2
Sara84 Bergsbestigning Alperna sommar 2011 Expeditioner 26
crolon Hbb 2011 Expeditioner 1
Henke stj aconcagua 2011 Följa med? Expeditioner 5
Noatun. På skidor över Grönland 2011 Expeditioner 6
zeyang Segling til Kina 2010-2011. Vil du være med??? Expeditioner 64
azzi Segelexpedition till Grönland 2011- Med bara tjejer! Expeditioner 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...