Äta pumpafrön?

I min jakt efter pumpafrön att ha när jag bakar bröd hittade jag en billig (400g) påse med oskalade och salta pumpafrön (dom vita i bilden) från Eldorado. Dom svart-gröna pumpafröna är skalade och rostade kärnor och köpt snordyrt på fina-ICA i staden.

visa.htm


eftersom det är gott som snacks så undrar jag om man skall göra som jag, äta hela den oskalade (det finns ordentligt med salt på utsidan på den) som den är eller är det helt fel? Lite fibrigt blir det ändå när man tuggar dom

Och om det är fel, hur skalar man då dom vita, eller skall dom användas till annat?

Av någon mysko anleding funkar inte det att sätta in bilden, titta här istället:
http://www.utsidan.se/medlem/album/visa.htm?ID=15028

/Andreas
[Ändrat av ekis 2006-07-21 kl 21:01]
 
Rosta själv eller ät bara som dom är ! :D

hello! :)

Personligen tycker jag att de med salt är godast, men man kan äta båda två!
Och om de som är rostade (eller du skrev väl att några var det, annars får du bortse från det här ) Är dyrarare, så varför inte rosta dem själv?
Man kan väl göra det ganska enkelt i en stekpanna?

Ha det bra!
 
Bra!

låter bra, jag bjöd en 3-åring på dom (med hans föräldrars samtycke). Kom på i efterhand att det kanske inte var så bra men jag är nu lugnare!

Jag tycker att dom utan skal är godast (båda sorterna är rostade), skall till Tyskland nu på semestern och får väl bunkra upp.

/Andreas
 
ekis; sa:
Där ser man, 180p på Chalmers räckte inte ;)

/A
Kanske skulle lagt 180p på biologi istället... ;)

Om det är någon tröst, så har jag hittat de där skalade svarta fröna riktigt billigt i en sån där "etnisk" butik som luktar skojjiga kryddor, i Uppsala.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.