Är detta rätt köp av fjällräven jacka?

Länken fungerar inte, men det har ju ingen betydelse eftersom frågan inte kan besvaras. Det beror ju helt på vad den skall användas till, jag kan ju t ex tänka mig att den blir både varm och tung på en sommarvandring.
 
Använd inte en sån om du ska sommarvandra som personen ovan nämde, alldeles för varm. En vän gjorde det misstaget och fick ta av sig.
 
http://www.fjallraven.se/produkter/jackor/expedition-down-jacket är rätta adressen för jackan.
Man använder väl inte dunjacka på sommaren eller vad menar ni?

Hej jag köpt mig en http://www.fjallraven.se/produkter/j...on-down-jacket . Vad tycker ni om såna jackor? Vill bara ha er åsikt om det hela.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skulle aldrig sticka iväg utan min duntröja när jag ska upp till fjällen på sommaren.

Själv skulle jag aldrig ge 5499:- (Naturkompaniet) för en sådan jacka. Om jag gick på tur i fjällen på vintern, eller ägnade mig åt alpinism i Himalaya eller något annat som kräver rejält varma kläder kanske jag skulle börja fundera på det. Men jag skulle nog titta på lite andra alternativ i så fall.

Det viktigaste är ju om du trivs med jackan.

Peter P.
 
Jag förstår ej varför jag skulle använda sån jacka på sommaren.. Det var ju nu i vinter jag tänkt använda den ej på sommaren..

anledning till att jag köpte den jackan var för jag börja tröttna på att lägga ut pengar på everest jacka tex som håler i 2 år eller linande hade eller har en sån innan jag skaffa mig den nya jackan. Fick den på rea för 1000 så tyckte den var värt det priset. och vill ha en jacka som håller många år. Blir ju dyrt att lägga ut pengar på ny jacka var anat år

Skulle vara kul att höra åsikt från folk som har köp en sån jacka också ?
 
Det där är en väldigt stor och tung jacka som lämpar sig för vardagsbruk när det är kallt. Att ha den med ut på tur eller liknande kräver en pulka då den inte är komprimerbar och oerhört osmidig. Dock är den varm och varannan människa här i Örnköldsvik (Fjällrävens hemstad) har en sådan där.
 
Hej Mikael!

Du har fått en fått en väldigt varm vinterjacka av god kvalité till ett otroligt bra pris. Jackan kommer hålla dig varm så det räcker och ibland blir över.

Trist att vuxna människor måste försöka göra sig lustiga över att din fråga inte berörde i vilket avseende jackan skulle brukas. Töntar! Men nu vet du hur seriöst detta forum kan vara. Välkommen till utsidan.
 
Trist att vuxna människor måste försöka göra sig lustiga över att din fråga inte berörde i vilket avseende jackan skulle brukas. Töntar! Men nu vet du hur seriöst detta forum kan vara. Välkommen till utsidan.

Ja det är fånigt av folk på Utsidan att anta att frågor som ställs här berör uteliv i skog och fjäll, när det handlade om en skön jacka till en frusen kontorist i stadens vinterkyla.

Välkommen till Utsidan där vi inte berör frågor i stilen med:
"Alla i min Rotaryförening använder Proshell-jackor på våra möten eftersom de är de dyraste jackorna, vilken färg tror ni passar i de flesta konferenssammanhang?"

Mickej79: Gött pris du fick den för, dock tror jag att eftersom det är en dunjacka så är det nog svårt att få dem att hålla mycket mer än 2 år om man använder den hela tiden som ytterplagg, alltså samma problem som du haft med dina andra jackor av samma typ.

Och baserat på specifikationerna på jackan är det som tidigare inlägg att den är för bulkig att använda än annat som ytterplagg. Men vid lågintensiv aktivitet i kalla miljöer tror jag den kommer funka skitbra.
 
Om det inte framgår vad den skall användas till så hör det väl till hyffs och kutym att fråga, om det nu intresserar en att svara överhuvudtaget. Barnsligheter och trams hör hemma på fjortisforum.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Napoleon Är detta "rätt" Nikwax? Det alla pratar om? Kläder 9
lollol Vilken jacka är detta (fjällräven)? Kläder 9
new_boots Vilken Lundhagskänga är detta? Kläder 2
Glännman Vilken lundhagsmodell är detta ? Kläder 14
Veranda Vilken modell är detta? (Haglöfs) Kläder 0
Mal Är detta en bra vant kombination Kläder 11
Tarmkatt Bra en-lagers/Skalkängor som enbart är av läder utöver sulan. Kläder 44
Andreas80 Skalkläder som inte är för tight? Kläder 16
J o h a n Lundhagskängor- vilken modell är det här? Kläder 4
tezooo Byxor som är någorlunda nätta? Kläder 2
Etriol Vad är fjällrävens fickor till för? Kläder 7
stenblock Hur breda är en bred fot? Era mått tack Kläder 21
Elvah Finns strumpor som är tunnare fram? Kläder 6
Naturmullen Idefix Regnställ inte samma längre! Är det nya lika bra? Kläder 3
majjen Nu är det dags! Vandringskängorna lämnas hemma! Kläder 203
Davva2 Hur avgöra om en Fjällräven Expedition är en kopia Kläder 6
vandrafjäll Vilken fjällräven jacka är det ? Kläder 8
skral Underställ för 4700 - nån som är sugen? Kläder 22
Moga Underställ i linne, hur bra är det? Kläder 7
fingret Är det skillnad på fleece och fleece? Kläder 37
vandrafjäll Pjäxöverdrag som är varma Kläder 2
såg Är dom här Meindl Kansas nått att ha som fjällkänga Kläder 10
skogsavenyn Är denna jacka värd för vandring o andra aktiviter? Kläder 19
Gråbuse Alternativ till skalkängor - är de alla så hårda? Förträngningar i nerver? Kläder 26
Gråbuse Vilket matieral är optimalt för yttersta lagret vintertid (värme/isolering) Kläder 16
daniel.leviathan Fjällvandring - Skalbyxor? Regnställ? Nybörjare som är smått förvirrad - Hjälp! Kläder 21
stenblock tunna ulltröjor för sommarbruk som inte är kroppsstrumpor? Kläder 14
FruNalleman Och..sommarens bästa sandaler är...? Kläder 8
Septagon Hur gamla är dessa Lundhags? Kläder 9
7S Den torra framtiden är här! Kläder 7
speedy Vilka är topptillverkarna? Kläder 39
waltruz Vilka byxor är lämpliga för mig? Kläder 42
andersmossing Kängor - är det bara jag? Kläder 28
7S Tåliga, stabila byxor som även är snabbtorkande och inte för varma?? Kläder 28
Davva2 Vad är vitsen med pälslösa pälsmössor? Kläder 33
FruNalleman Meindl Colorado Gtx - är den skon nåt att ha? Kläder 22
Bulingen Regntäta kläder med andasmembran är bara nys/skröna/lurendrejeri! Kläder 127
stigdaniel Vad är det här? (Handskar) Kläder 9
lleberg Vilken "klädskola" föredrar du för när du är ute på tur? Kläder 25
rimn allt är SVART - hur löser ni det? Kläder 32
Davva2 Skalplagg i bomull som bara är vattentäta på vissa utsatta delar Kläder 14
Smogz Hur bra är Ullmax? Kläder 11
Rookien Civil rock som är både tålig och snygg sökes Kläder 25
Smogz Vilka sandaler är bäst? Kläder 18
kälkåkarn Ha under skalbyxor när det är kallt Kläder 6
Hella82 Är vandringskängor varma Kläder 18
crapcrab Är den här tröjan att rekommendera för skidåkning under en skaljacka? Kläder 8
Tomas J Hur varm är en duntröja? Kläder 12
UffeB Lätt regnjacka som inte är en midjekavaj - en utopi? Kläder 90
zzeezz Är det dålig kvalite eller otur? Kläder 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.