Ännu en delrapport om livet med 60CS

Hej igen.

Nu har jag sen någon vecka fått hem City Select 6.0 och bilkit till min 60CS. Jag har nu hunnit att testa det lite, och måste då säga att autoroutingen öppnar en helt nu dimension på navigerandet, för att inte säja hur attans skoj det är oavsett om man mycket väl vet vart man skal mm.

Rutterna som räknas fram är oftas helt ok, ja riktigt bra. Någon liten fnurra eller bugg i kartorna har jag råkat ut för, men inget allvarligt.

En sak saknar jag dock och det är en varsling om att man kommer till slutdestinationen för rutten. Det får man ju när man navigerar annars, eller jag fick i alla fall det när jag navigerade med förra mjukvaran 3.20. Nu får man ju bara en rutig målflagga på skjärmen helt ljudlöst. Har jag lyckats slå av någon ljudfuntion för detta?

När man navigerar med autorutten, så tycker jag de upploppande förstoringarna på kommande korsningar mm, är mycket bra och tydliga, liksom texten til dessa.

Jag blir bara nöjdare och nöjdaree med 60CS, fast fortfarande är knappsatarna degiga och det är synd att man måste ha bältesclipsploppen på för att kunna använda bilhållaren, jag hatar nämligen utstickande ploppar när man väl har apparaten i handen.

MVH Tony
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.