Söker kängkrokar

Hej

Jag äger ett par Lundhagsbyxor där det från början ingick kängkrokar så att det går att fästa byxorna i kängorna (säger sig själv).
Jag har efter några år nu slitit ut en av krokarna och behöver köpa en ny men jag hittar inte några lösa krokar, varken på Lundhags egna hemsida eller på någon av de stora onlinebutikerna.

Det måste vara fler än jag som har varit i behov i ett par nya och jag undrar om någon av er vet vart det går att få tag i (behöver inte vara Lundhags)?
 
Har du ringt och pratat med Lundhags?
Jag saknade en "öppen krok" till mina Lundhagskängor. Det fanns inte på websidan så jag ringde och pratade med dem. Vilket slutade med att de skickade ny krok i ett kuvert. Det är en av fördelarna med en lite mindre producent :)
 
Om du inte kan få av lundhags vid förfrågan, vilket jag också tror. Så har Floby överskottslager krokar till m59. Ngt dyra, 7 kr/st
 
Har du ringt och pratat med Lundhags?
Jag saknade en "öppen krok" till mina Lundhagskängor. Det fanns inte på websidan så jag ringde och pratade med dem. Vilket slutade med att de skickade ny krok i ett kuvert. Det är en av fördelarna med en lite mindre producent :)

Nej, har inte ringt men det ska jag absolut ta och göra. Tack för tipset!
 
Dom blir nog ej utslitna men kan lossa i sömnad.
Jag har Norröna flex ... de tycker jag mest är ivägen och svåra att stoppa in i det lilla fack som finns och när man väl skulle anv så glömmer man bättre med damasker.
 
FMs hakar är avsedda fästas på remmen som skulle dra åt byxbotten. Dylika brukar fästas bäst på en en rembit inne i byxbotten och rembiten sys fast med greov dracrontråd och lasksöm. 90 systemet har nitade byxkrokar. De i 39/52 var först isydd.a
 
Jag gillar inte metalkrokar i byxbenen efter att ha satt en hårt mot och nästan in i foten. I FM m/90byxorna är byxkroken istället en tygögla med tryckknapp.
Men väljer du metall så borde som sagt valfri överskottsbutik ha m/59krokarna för småpengar.

/Patrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.