Lapplandsleden

Planerar att göra en tur med hund v14 längs den nya Lapplandsleden mellan Hemavan och Borgafjäll. Den är tyvärr så ny så att leden fanns inte med på de kartor jag beställt.. Har nu suttit med Lantmäteriets karta på webben och prickat in de delar som inte fanns tidigare. Är det någon som vet någon karta där den finns inritad förutom Calazos "kartbok" som är specialgjord för leden? Webbutikerna anger tyvärr inte kartans utgivningsår..
Vidare slänger jag iväg ett långskott här om någon eventuellt har vägarna från Jämtland åt samma håll v14? Isf står jag för bil o bränsle om bilen körs tillbaks till Jämtland! Kan bli hämtad, men vill slippa hämta bilen också.
Fråga 3: Vet någon om det är möjligt att få med hund och en mindre släde på bussarna i Västerbotten?
 
Via Naturkartan så har du den i digital form. https://www.naturkartan.se/sv/trips/lapplandsleden Den nås även via naturkartanappen.
Tack, men i min dator (Mac) så går inte kartorna att öppna, ser bara texten. I telefonen (iPhone) ser jag inte vinterleden. (Har ej appen, är den bättre?)
Telefon på veckotur funkar inte för mig. Särskilt Iphone som ej tål kyla.. Att se skärmen i solljus är dessutom omöjligt. Att manövrera en pekskärm med kalla fingrar gillar jag inte heller.
Nu har jag iofs ritat in den efter Lantmäteriets hemsida, hoppas den är att lita på... Men tänker att det borde vara många som råkar ut för samma huvudbry innan kartbolagen hunnit med?
 
Hej!
lyckas inte ladda ner GPX-filen av Lapplandsleden till outdoorklockan. Har någon förslag på lösning?

Annars(-så sent som idag 27/) inga problem ladda ner GPX-filer bl a Skåneleden, cykelleder.

mvh
Andre' Sinclair
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.