Kombination av gym och arbete

Hej allihopa
Det är intressant för mig hur människor nuförtiden kombinerar sin fysiska aktivitet och arbete. Fortsätter du att gå till gymmet eller träna hemma? För dig som besöker gymmet, ska du dit på morgonen, på dagen eller på kvällen? Vem jobbar på kontoret? Besöker du gymmet bredvid ditt arbete eller nära hemmet?
 
Nej, det finns ingen utredning))) Jag är intresserad eftersom jag har haft svårt att besöka gymmet på sistone. Jag jobbar hemma 2 dagar i veckan och 3 dagar på kontoret. Mitt gym ligger i kontorsbyggnaden. Och jag föredrar att åka dit mitt på dagen. Mindre människor, mer säkerhet. Men den senaste tiden kan jag helt enkelt inte besöka gymmet eller på grund av jobbet, eller för att jag helt enkelt inte har tillräckligt med lust att köra över staden. Kanske dags att träna hemma? Eller kanske jag bara behöver ändra något? Jag kanske frågar någon som har samma problem och kan föreslå något. Helger är inte ett alternativ eftersom jag är utanför stan med min familj.
 
Har ett gym ca 1 km från hemmet och 7 km till jobb. Cyklar till jobbet dagar jag inte måste ha bil eller har pass på gym tidigt. Gym nära hemmet är bäst för mig som brukar vara där en gång per helg.
 
Ok. Jag har gymmat "hela mitt liv" men inte varit till gymmet sedan covid började. Vill inte trängas med andra som inte bryr sig om avstånd och att torka av redskapen som situationen är men jag har bra utrustning hemma också så tills vidare tränar jag hemma.
 
Har du plats att ha utrustning hemma? I så fall kanske du ska fundera på det. En bänk, en skivstång och några hantlar som du kan hänga på och variera vikter kommer du långt med. Det finns ju smarta system att hänga på väggen också. De tar inte mycket plats. Nu vet jag inte vad gymkort kostar där du bor men du tjänar snabbt in det om du köper begagnade grejer. Sen är det ju en annan sak att man behöver kunna motivera sig själv när man tränar hemma och ingen tittar. :sneaky:
 
Utegym blev min räddning under pandemin! Jag har använt utegym även före pandemin, men nu blev det flera gånger i veckan. Funkar i alla väder och temperaturer, även när underlaget är isgata eller slask, och när utrustningen är täckt med tung snö så att alla övningar blir tyngre.
Numera är det faktiskt så att mörker och kyla triggar min träningslust. Jag inser att det inte är riktigt normalt. ;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.