Torrsäck med axelremmar?

Har blivit sugen på en torrsäck att bära med sig från kajaken vid längre stranghugg och vill bära den på ryggen istället för i handen. Har sett några olika modeller av torrsäckar med axelremmar så de blir en sorts mjuk ryggsäck. Någon som har någon modell att tipsa eller avråda från. Det är givetvis ingen vandringstursäck jag vill ha, utan för att kunna gå några km på land med lite matsäck eller lite extrakläder med. Skulle vara pluss omd et var både axelremmar och midjebälte på säcken.
Kanske 15-40 liter är lagom., en medel/medelplus.stor torrsäck.

/Patrik
 
Något i den här stilen? Finns 18 och 25 liter.


Jag har en liknande från Urberg till båtturer, men den verkar inte finnas längre. Fungerar utmärkt att bära fullpackad.
 
Ortlieb har oxså riktigt bra och täta har dykt med min och hade torrt matpaket att ta fram samt torra kläder vid målgången.
 
Något i den här stilen? Finns 18 och 25 liter.


Jag har en liknande från Urberg till båtturer, men den verkar inte finnas längre. Fungerar utmärkt att bära fullpackad.

Ja, det var något i den stilen jag söker, men skulle uppskatta om prislappen var lite modestare. En tusenlapp för en torrsäck med bärremmar var lite dyrare än jag hoppats på och kan avstå blixtlåsfack mm för lägre pris.

/Patrik
 
Ortlieb har oxså riktigt bra och täta har dykt med min och hade torrt matpaket att ta fram samt torra kläder vid målgången.

Har Ortlieb torrsäckar utan bärremmar och de verkar outslitliga - tjocka och tåliga men ändå smidiga, även i kyla. Men även dessa jag hittade har en rejäl prislapp och är lite för mycket ryggsäck och mindre av torrsäck,

Någon som kan tipsa om några mer torrsäckslika till rimligare pris?

/Patrik
 
Någon som provat denna?
Men den är i minsta laget, bara 18l, men lite bättre i pris:

Eller är detta mina nya kompis:

/Patrik
 
Dom funkar väl säkert, den Urberg jag köpte kostade ett par hundralappar bara och där helt OK. Men finns inte kvar i sortimentet på Outnorth. Widforss har också några.
3 säckar med en ram:

Men flera alternativ verkar utgångna? Kan bevakas i alla fall.

Men jag har inte testat någon av dem.
 
jag har deras 40l och 60l säckar fungerar utmärkt med packraften. finns den här på 110l rejäl pjäs.

Köp Asivik Drybag HW 110L Expedition | Outdoor Brands
Tackar för detta tips också.
Dessa låg ju bra i pris men tyvärr var de mindre endast med en rem och jag vill ha med två remmar så jag bär den som ryggsäck (och inte axelremsväska). Det vara bara deras magnum-variant på 110L som hade två remmar vad jag kunde se.

Hetaste kandidater just nu är decathlons signaloranga, boreas på widfors eller kajaksidans Vaikobi, men väntar och ser lite till, det kan ju komma fler bra tips.

Tack alla tipsare!

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.