Klassiska joggingbyxor

Ni vet ju allt om prylar här, så slänger ut en krok. Det har blivit himla svårt att hitta klassiska joggingbyxor/mjukisyxoror/sweatpants. Hittar bara antingen ultraslimmade eller tvärtom, vida och slafsiga nedtill. Nån som har en bra källa?

Fickor, mudd vid benslut, ska hålla formen hyfsat, inte svindyra märkesbrallor utan nån billig variant. Engelsons har rätt stuk.

Tyvärr är de jättedåliga, blir noppiga och trista redan första tvätten. Dammodellen har bättre tyg men är felkonstruerad med djupt skurna fickor som nycklarna bara väntar på att hoppa ut från.
 
Kan du ha barnstorlek? Det är vad jag har köpt på sistone. Jag har också passat på att köpa bättre märkesvarianter som ju ofta finns i "klassisk modell" när det är rea på sportbutiken. Sommarreorna pågår väl som bäst nu.
 
Köpte mina på Lager 157 för ca två år sedan för 150:-. Håller fortfarande formen och inga noppor.
 
Förlåt, och jag menar inget illa - men när i jösse namn är sådana mjukisbyxor aktuella för uteliv?
För egen del har jag använt dem enbart som kallingar på väldigt kalla vinterdagar.
 
Kanske som kallingar på väldigt kalla vinterdagar? :p

Tack för tipset ålänningen, men jag har kollat på deras. De är tyvärr alldeles för slimmade för mig.
 
Hm. Ingår de inte i standardsortimentet på "billiga märkeskedjor" typ Kappahl, HM och sådana? Kanske någon av dem har lite bättre kvalitet? Jag antar att du har testat herrmodellerna? Annars får du väl ta fram symaskinen, det är ju inte direkt svårt att sy joggingbyxor även om jag förstår att det skulle vara enklare att köpa.
 
Jag såg ett par klassiska gråa sweatpants från Nike senast igår, på Stadium. Såg inte om de hade 80-talsmuddar nertill, men det är väl enkelt att kolla. Tydligen gjorda i 75% återvunnen fiber, så du får inga vänner bland bomullsplockarna, men annars är de säkert utmärkta.

Se till att inte bli FÖR förtjust i dem, bara...
 
Ni vet ju allt om prylar här, så slänger ut en krok. Det har blivit himla svårt att hitta klassiska joggingbyxor/mjukisyxoror/sweatpants. Hittar bara antingen ultraslimmade eller tvärtom, vida och slafsiga nedtill. Nån som har en bra källa?

Fickor, mudd vid benslut, ska hålla formen hyfsat, inte svindyra märkesbrallor utan nån billig variant. Engelsons har rätt stuk.

Tyvärr är de jättedåliga, blir noppiga och trista redan första tvätten. Dammodellen har bättre tyg men är felkonstruerad med djupt skurna fickor som nycklarna bara väntar på att hoppa ut från.
Mud & Blood har byxor som är billiga och smalnar av i bensluten. Men det blir väl moms från UK. https://mudandblood.com/collections/mens/products/mens-tapered-running-gym-pants
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seon Var får man tag på klassiska ylleknästrumpor? Kläder 14

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...