Melker och Aquilo, vad är skillnaden?

Hej,
Aquilo Kayaks säger om sin kajak Landsort bl. a "Såldes tidigare under namnet AQUILO Evolution och MELKER VÄDERÖ." Jag vet att det numera är två olika bolag, men vad är det som motiverar att en Melker Väderö kostar 23990 kr när en Aquilo Landsort kostar 13500kr?
 
Jag fick svar från Melker (del av svaret):
- Melker Väderö är byggd med Linfiber vilket gör kajaken lättare & starkare, aven bättre för miljön.
- Melker väderö är har en högre genomgående byggkvalitét
- 3:e parts produkter, så som luckor, linor, roder, pedaler etc är av en högre kvalitet.
 
Senast ändrad:
Hej,
Aquilo Kayaks säger om sin kajak Landsort bl. a "Såldes tidigare under namnet AQUILO Evolution och MELKER VÄDERÖ." Jag vet att det numera är två olika bolag, men vad är det som motiverar att en Melker Väderö kostar 23990 kr när en Aquilo Landsort kostar 13500kr?
Från första början var det samma kajak och de byggdes i samma fabrik i Polen, där Aquilo fortfarande byggs. Men för att komma tillrätta med kvalitetsbristerna har Melker bytt fabrik två gånger sedan dess och tillverkas i dag i Tahe Marines fabrik i Estland.

Det är med andra ord stor skillnad på kvalitén idag mellan de båda märkena samt en del material- och byggtekniska skillnader.
 
Bra svar, tack! Jag fick även svar från Aquilo och på dem lät det som att det mest handlade om storleken på sittbrunnen....
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.