• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

19 årig tjej söker resesällskap

Hej! Jag heter Tanzila och är 19 år. Den här sommaren skulle jag vilja komma bort från Stockholm och vandra/campa vid någon skog längre upp i Sverige under c 2-3 dagar. Säker någon som vill hänga med på den resan och är lite mer erfaren än jag!

Vid intresse, maila tanzila@mirr.gmail.com

Kram
 
Hej Tanzila och välkommen till Utsidan!
För att hitta fler jämnåriga friluftsintresserade så är ett tips att kontakta föreningar som håller på med friluftsliv i din närhet, t.ex. Friluftsfrämjandet eller Fältbiologerna (om du gillar deras aktivistinriktning).

Om du inte får något napp här på en gång kan du också prova att bumpa tråden igen lite närmare sommaren då många nog inte har riktigt koll på sommarens tidsplanering ännu.

Lycka till!
 
2-3 dagar är väl lämplig helgutflykt för vilken skog som helst, året om. Kul att du letar efter någon att dra iväg med och hoppas du hittar någon kul person! :)
 
Det kanske kan vara bra om du talar om vad du har för erfarenhet (och utrustning) också.

Sen lite spontant; ska man åka långt blir det trist att bara vara ute 2-3 dagar, så frågan är hur långt bort du tänkt dig? Jag har gjort vandringar i den storleksordningen längst Upplandsledens sista etapper, men då är man fortfarande söder om Gävle och det är kanske inte "längre upp i Sverige". Där är man iofs inte heller riktigt i skogen hela tiden.
 
Hej Tanzila jag skulle möjligen kunna tänka mig att haka på senare i sommar men känner väl lite som att det redan nämts i tråden att ska man åka långt så är det tråkigt att bara vara ute i 2-3 dagar.
Har tidigare varit iväg en del i Norge o vandrat samt fjällräven classic nu senast.
Har all gemensam utrustning ( Kök + 3mana tält )
Men du får gärna berätta på ett ungefär var du vill gå. Finns ju iallafall gott om tid för att planera :)
Men ett alternativ skulle ju kunna vara Jämtlandstriangeln.
Jag är förövrigt 21 år om det spelar någon större roll.

Mvh Henrik Hörnlund
 
De som är intresserade och vill ha mer information få maila mig! Tanzila.mirr@gmail.com, eftersom att jag är inloggad här väldigt sällan och missar saker!

Kram!

Det där tycker jag är en rätt trist inställning. Varför inte berätta här vad du kommit fram till och när du genomfört turen även berätta hur det blev? På det sättet hjälper du andra "rookies" på forumet och vi andra slipper svara på samma frågor gång på gång... Jag tycker också att det hör till vanligt hyfs att på något sätt återgälda den hjälp man fått...
 
Ny variant negeriabrev?

Hehe, min första tanke när jag läste den också. Jag ville dock inte skriva det
Det är mycket roligare att ta fram popcornen och läsa allas svar som är överdivet lena i truten så fort det kan anas att den är en dam som är TS.

Tillåt mig gissa att hon har minst lika många PM.
Hej sa Bill, gubbsjuka sa Bull.
 
Lite "off topic"

Kan rekommendera bergslagsleden om du vill vandra lite enklare. Riktigt bra kartor på hemsidan samt bra "nybörjare" etapper. Man kan gå mellan vindskyddet om man vill så behöver man inte släpa på tält.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turmarkus Söker reskompis med barn, tjej, kille. Reskompis 0
spass äventyrlig tjej sökes Reskompis 1
såg Friiluftsintresserad kille söker tjej Reskompis 0
De kan du va själv Spätta eller tjej med egen MC sökes Reskompis 0
De kan du va själv Spätta eller tjej med egen MC sökes Reskompis 0
Gecko girl Tjej sökes till skidåkning i Iran Reskompis 0
vandringsman Sökes mjuk o god tjej som har lust att cykla i Norge?! Reskompis 0
skånekille45 Söker en tjej som vill följa med till alperna Reskompis 0
mafr färdkamrat (tjej) sökes Reskompis 0
Fjäl eller paddel tjej Reskompis 0
Stjernoya Tur-tjej sökes för fjälltur Reskompis 0
kanis Söker nya vänner för vandring/paddling mm (Norrbotten) Reskompis 1
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
P0Ker Mont Blanc Juli 2017 - Söker flera Reskompis 1
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
Erik Lindfors Söker sällskap för ett kortare äventyr 13-18 augusti Reskompis 1
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Österrike v.16 Reskompis 0
Lea262 söker ledsagare för Bohusleden Reskompis 1
såg söker en kvinnlig reskamrat Reskompis 0
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Alperna v.14 Reskompis 0
hult.magnus_gmail.com glada grabbar söker banjospelande vandringskompis Reskompis 3
Emiliaskersund Söker unga vildmarksvänner! Reskompis 2
Äventyrskick Söker äventyrsmänniskor Reskompis 40
md7dani Söker reskamrat i Chamonix, 17juli-> Reskompis 1
Tellus8 Till fots 8 månader i öknen, söker resekompis Reskompis 0
e_zetterstrom Klätterfamilj söker resesällskap Reskompis 1
J_F Familj söker skidåkare att dela boende i Åre 19-26/1 2008 Reskompis 0
Ruffguide söker ressällskap för bestiga Kilimanjaro Reskompis 2
AntonS Helags i påsk, söker tursällskap Reskompis 0
gord Söker Reskompis 0
ilsk söker äventyrsvän/vänner! Reskompis 4
6682 Kille söker friluftsvän Reskompis 0
Kedardome Fotograf söker journalist Reskompis 0
Andreas-73 Söker res- eller vandringskompis mm. Reskompis 4
modan Fjällvandra V.36, söker resekamrat Reskompis 1
såg Söker en fjällkamrat. Reskompis 0
såg Söker en trevlig manlig eller kvinlig fjäll,skogs komp Reskompis 0
Söker reskompis över 35.. Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.