friluftsliv

  1. jojjebros

    Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen?

    Året är på slutsträckan och det är dags att göra av med friskvårdsbidraget innan nästa kommer in. Hur gör man för att spendera det på vandring och friluft? Man får inte köpa material, men finns det tjänster man kan lägga pengarna på? Jag skulle gärna höra vad ni lägger ett bidrag på, även om...
  2. Fotoräven

    Hjälp med vintersäck

    Hej! Nyreggad användare som har hängt och läst på Utsidan till och från. Jag har behöver hjälp med en vintersäck. Jag har gjort en del vintervandringar tidigare och har då stoppat in min sommarsäck i höstsäcken. Men det vore skönt att bara behöva ha med sig en säck när jag ska ut och har...
  3. Igelkotten123

    Finns det användning för min sekatör i naturen?

    När jag är ute och fjällvandrar brukar jag alltid ha med mig kniv och liten yxa. Men tanken har slagit mig om min sekatör som sitter och samlar damm skulle kunna komma till användning? Är mest bara en tanke som slagit mig, men låter det rimligt att ta med sig den ut?
  4. Aset

    Söker tips på fiskeplatser som ligger lite "off" , Kronoberg

    Hallå! Jag är nyinflyttad till Växjö och söker nu tips på vattendrag inom eller i närheten av Kronobergs län där man kan komma undan folk och fiska lite mer i fred. Jag har noll koll på området, och har ännu inte hunnit utforska någon sjö. Att det finns ett gäng sjöar runt Växjö har jag sett...
  5. HenricA

    Norgefiske, favoritdestination?

    Hej gott folk! Jag arbetar med turistfiske i Nordnorge, och får massor av fantastiska gäster varje år. Men är helt ny på detta forum, och tänkte se efter: Vilka är era favoritdestinationer i Norge? Och hur/vad brukar ni fånga? :) ha det bäst! Mvh :)
  6. Peifen

    Naturfoto och friluftsliv

    Vill du lära dej mer om naturfotografering och friluftsliv? Ålands folkhögskola ordnar en ettårig kurs i naturfoto med friluftsinriktning. Läs mer på http://www.afhs.ax/naturfoto Väl mött!
  7. Ann-Cathrine

    Jobbar du inom natur - logi - friluftsliv?

    Hej! Jag är intresserad av att höra om det här på forumet finns någon eller några som jobbar inom området natur-logi-friluftsliv? Jag är själv utbildad inom turismområdet med erfarenhet från olika delar av denna bransch och söker nu tips och utbyte med andra som är intresserade av eller redan...
  8. aventyrare69

    Söker friluftsvänner i Stockholmstrakten

    Hej Jag är en kille (43år) och gift som gillar att vistas ute i naturen, antigen på cykel (MTB) eller till fots. Fjällvandrar en del tillsammans med min hustru. Vi tältar även del på helger och så på sommaren. Jag/Vi tycker dock att det skulle vara roligt att utöka kompiskretsen med...

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.