unna allakas

  1. Nallo_Gus

    Abisko - Nikka utanför Kungsleden

    Hej alla. Här kommer mitt första inlägg och jag hoppas detta inte har avhandlats (allt för många gånger) tidigare :) Åker upp till Kebnekaisetrakten för tredje året och vi tänker denna gång utgå från Abisko, istället för Nikka. Avfärd i början av september och vi har färdvägen så gott som klar...
  2. Hefigu

    Unna Allakas, men sen? Tips på rutt...

    Hej fantastiska tipsare! Jag behöver råd om vägval efter och ev före Unna Allakas och andra förslag i Kebnefjällen? Jag går med familjen stugtur Kvikkjokk längs Kungsleden till Keb i slutet på Juli, allt är bokat och klart för det, men tänkte själv stanna i området lite längre om vädret är...
  3. sofiasahlen

    Katterjåkk–Nikkaluokta

    Hej! Min bror och jag tänkte i sommar gå från Katterjåkk till Nikkaluokta, med Unna Allakas och Vistas som inplanerade stopp. Vi har en vecka, kanske ett par dagar extra, på oss. Vi sover i tält. Har ni tips på de andra stoppen? Nallo har jag exempelvis hört ska vara fint, men det blir ju en...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...