stf

  1. stfturist

    Vandringens dag 10 september

    Imorgon lördag den 10 september är det dags för Vandringens dag 2022. En dag som vi på STF uppfann 2019 för att fånga upp det stora vandringsintresset, sätta fokus på vikten av tillgängliga vandringsleder och få ännu fler att finna glädjen i att vandra. Förra året var det över 3000 deltagare och...
  2. MonicaKa

    Nedskräpning :(

    Trist att det ska behöva påminnas om att man ska ta hand om sitt eget skräp när man är ute i naturen. STF visar hur det ser ut i Kebnekaises toppstuga, vad ska man säga, nästan som ett soprum. Ofattbart! Risk att denna är bakom betalvägg tyvärr (jag är Dagens Nyheter-prenumerant), men ändå...
  3. ODK123

    Förslag på spännande visstidsjobb?

    Hej alla, Jag tar för stunden ett sabbatshalvår från min högskoleutbildning och undersöker vad det finns för visstidsjobb ute i naturen med möjlighet att vandra och dylikt. Råkar någon veta vart man ska titta eller vilka organisationer som kan ha något passande? Det kan gärna vara riktat till...
  4. Felicia G.

    Söker fjällvandringskompis, 20-25

    Hej alla! Jag är en 24 åring som är helt ny till fjällvandring! Jag hittade dock en kurs/luff med STF för nybörjare/ungdomar (därav att jag söker dig, 20-25), vilken skulle gå längs Kungsleden. Ingen av mina kompisar har möjlighet att förlja med, men vill så gärna åka! Vill du hänga med...

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.