karta

  1. silverjuggler

    Inför familjetur Jotunheimen

    Hej, Lite olika frågor inför en veckovandring i Jotunheimen. Vi blir barn 2, 4, 16 o 20 samt två vuxna. Tänkte tälta. * Har någon en bra karta att sälja/låna/hyra ut? Vet att det går att köpa men cirkulärt ä är ju bra. * Har någon bra bärstol(ar)att sälja/hyra ut? Vi har en som är lite kort i...
  2. dcmoriarty

    Bra kartor för jotunheimen

    Tjena tjena! Jag var i Jotunheimen aust nu i veckan och köpte där en papperskarta på en bensinmack då de kartor jag beställde på internet en vecka innan inte hann komma. Jag tror dock kartorna jag beställde och den jag köpte på bensinmacken var precis likadana. Jag ska nu till jotunheimen...
  3. pythagoras

    Hur ser friluftskartan ut i en Garmin?

    Hej Jag har är nyfiken på att skaffa en Garmin 62s men där jag bor verkar det inte finnas något bra demo-exemplar att kika i, och jag vill gärna veta hur Friluftskartan (helst V3 men även V2 duger) ser ut i den. Den enda bild jag hittat på kartan finns här...
  4. joask202

    Vilket rasterformat till smartphone?

    Jag ska köpa terrängkartan digitalt i rasterformat och funderar på vilken filtyp jag ska välja: TIF, JPG eller RIK. Hitintills har jag bara stött på .RIK och det är lite pillrigt att göra om till Orux i Android även om jag nu äntligen lärt mig... Vad vinner jag på att skaffa TIF eller JPG? Är...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...