jotunheimen

  1. Johankjellgren

    Stora Memurutinden, östtoppen

    Tänkte gå på Norges högsta toppar. Och funderar på att gå på Surtningssue och Stora Memurutindens östtopp. Har någon info om det är möjligt att gå på östtoppen från Memurubu eller innebär det regelrätt klättring? Medveten om att turen bör vara luftig. Vill inte gå via västtoppen då det blir...
  2. dcmoriarty

    Bra kartor för jotunheimen

    Tjena tjena! Jag var i Jotunheimen aust nu i veckan och köpte där en papperskarta på en bensinmack då de kartor jag beställde på internet en vecka innan inte hann komma. Jag tror dock kartorna jag beställde och den jag köpte på bensinmacken var precis likadana. Jag ska nu till jotunheimen...
  3. tomhylsan

    Boende i Jotunheimen?

    På lördag bär det av till Jotunheimen för en veckas vandring bland norska fjäll. För att göra vandringen behaglig och minimera vikten tänkte jag skippa tält och stormkök och både bo och äta på fjällstationerna. Jag tänkte låta vädret styra vandringen och därför inte boka boende i förväg...
  4. Jessjalle

    Jotunheimen med ettåring?

    Vi planerar för Jotunheimen i sommar, förmodligen i juli. Vår dotter är då 14 månader. Vi tänkte tälta på ett ställe och gå dagsturer. Finns det någon som har tips; Vart vi kan ha vårt basläger? Dagsturer? Vilka toppar man kan bestiga med en ettåring i bärstol? Vi föräldrar är vandringsvana och...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...