film

  1. Urban packrafter

    Prisberömt packrafting film Earning a River

    Packraft på Kaitumälven! Nu kan du se min prisberömta dokumentärfilm Earning a River på Vimeo. Earning a River handlar om 6 kompisar som beslutar att vandrar till Kaitumälven i lappland med deras packrafts för att paddla och fiska på älven. Vägen dit blir inte odramatisk med snöstorm i ett...
  2. Urban packrafter

    Prisbelönt packrafting dokumentar kan ses online

    Sista maj var jag på älven Voxnan i Hälsingland för att delta i det första svenska packrafting träffen tillsammans med 20 stycken trevliga packrafters från hela världen. Detta träffen är blivit till den underbara 14 minuter dokumentärfilmen Inflatable People som hade premiär under hösten på...
  3. 29351

    DOX - Ett dyk in i det okända på SVT2 ikväll

    Tips: SVT2 klockan 22:15 (5/12) DOX - Ett dyk in i det okända 1 tim 21 min. "Vid en expedition i ett stort grottsystem i Nordnorge dör två dykare. Räddningstjänsten vill inte bärga kropparna - det är för farligt. Då bestämmer sig fyra av dykarnas kamrater för att trotsa risken och göra det...
  4. Artgecko

    Youtube klipp

    Här kommer en liten film om hur en av mina tavlor blir till... http://www.youtube.com/watch?v=0SPljmuU_Xs
  5. LasseE

    Filmrulle upphittad!!!

    Goddagens! Under vandring från Kisuris till Änonjalme den 2/9 hittade jag en exponerad filmrulle (135-film) vid rastplatsen "Jåkkjåkken". Det såg ut som om den nyss var lämnad där. Med tanke på de vandrare vi tidigare mött finns en aning om att "förloraren" kan heta Torbjörn och vara i sällskap...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...