fiske

  1. Llama

    Kastspö till nybliven pensionär (present)

    Tjenare! Som en del av ett hobby-kit till en nybliven 65-åring tänkte jag köpa ett kastspö, då jag vet att han gillar att fiska, men att hans gamla kastspö (säkert från 70-talet) rasat ihop. Själv är jag helt novis på området, och känner mig väldigt osäker på vad jag ska leta efter/undvika...
  2. the.holoscenes_gmail.com

    Undervattensfilm på Gäddor i Småland

    Hej allihopa! Här kommer en kortare video på bland annat Gäddor på väldigt nära håll från sommarens snorkling och filmning. Kom ihåg att titta i 1440p på Youtube. Jag spenderat somrarna 2019 och 2020 under ytan i några av Smålands klaraste sjöar tillsammans med mina 2 undervattens kameror...
  3. Aset

    Söker tips på fiskeplatser som ligger lite "off" , Kronoberg

    Hallå! Jag är nyinflyttad till Växjö och söker nu tips på vattendrag inom eller i närheten av Kronobergs län där man kan komma undan folk och fiska lite mer i fred. Jag har noll koll på området, och har ännu inte hunnit utforska någon sjö. Att det finns ett gäng sjöar runt Växjö har jag sett...
  4. Elias_37

    Vandring och fiske

    Hej, jag ska ut med två oerfarna vandrare för en kortare vandring och fiske i fjällandskap. Jag hade tänkt mig en tur från vålådalen till stendalstjärnarna, men har ingen uppfattning riktigt hur långt det är. 1. Är det någon som har gjort turen och vet ungefär hur långt det är och hur länge...
  5. harcerz

    Vandring Nära Stockholm

    Hej! Är ny på det här forumet men har hållit på med friluftsliv sedan jag var liten. På senare år har jag lagt av en del med mitt intresse så har bestämt mig att ta upp det igen med min bror den här sommaren. Jag skulle vilja gå en vandring på cirka tre dygn ganska nära Stockholm där det finns...
  6. Mackhem

    Fjällvandring med fiske

    Hej Jag sitter och försöker planera årets fjällvandring. Nytt för i år är att vi kommer att ta med oss fiskespön. Jag har vandrat en del men inte fiskat speciellt mycket i fjällen. Finns det någon som har något tips på fjällområden med bra fiske? Det är alltså vandring som är i fokus, med...
  7. HenricA

    Norgefiske, favoritdestination?

    Hej gott folk! Jag arbetar med turistfiske i Nordnorge, och får massor av fantastiska gäster varje år. Men är helt ny på detta forum, och tänkte se efter: Vilka är era favoritdestinationer i Norge? Och hur/vad brukar ni fånga? :) ha det bäst! Mvh :)
  8. Cajmon

    Vandring i Funäsfjällen

    Nu har vi varit hemma i några dagar och måste säga att vi hade en riktigt trevlig tur. När jag satt och letade runt på nätet innan vi gick efter tips och ideer på vandringar kring Ramundberget fann jag mycket lite och irriterade mig på att folk är dåliga på att dela med sig av sina turer. Så nu...
  9. Deamon

    Några Östersundsbor här?

    Har precis riktigt fått upp intresset för det här med uteliv så vore kul att veta vilka som är från östersund då man kan få tips om lokala "smultronställen" :) Vore skoj att träffa någon/några som har samma intresse och kanske lite erfarenhet att del med sig av :) Bara att slänga iväg ett PM...
  10. flyvan

    Lofoten - Vesteråland

    a nice holiday... paragliding, fishing, kiting, trekking in wild camping road trip. http://vimeo.com/13328741
  11. M-Nilsson

    Fiske kring Åndalsnes/Romsdalen Norge?

    Jag ska till Norge snart och hade tänkt plocka med mig fiskeprylarna. Men jag har väldigt lite koll på fisket där! Troligtvis blir det runt Åndalsnes men har inte bestämt någon speciell plats att stanna på därför så skulle jag vara väldigt tacksam för fisketips där omkring! Vilka fiskarter är...
  12. exight

    4dagar fiske camping i gbg?

    Hejsan. Kan kort säga att jag är helt ny på ämnet "äventyra" men har ett väldigt stort intresse för det, suttit hela vintern och tittat omkring och behöver nu eran hjälp. Eftersom fiske är min stora passion och jag vill utveckla detta till något mer äventyrligt så blir det en 3-4 dagars runda...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...