island

  1. esterfinnstrom

    Vandra laugavegur?

    Hej! Jag och min vän hade tänkt vandra på Island nästa sommar efter studenten, och vi är sugna på Laugavegur. Jag har googlat runt lite, och får lite blandad respons på hur svår leden är. Jag är relativt fjällvan, vandrat mest uppe i Padjelanta och Abiskofjällen, men är ingen expert på t.ex...
  2. tvatillarton

    Resa till island - låg budget utan körkort!

    Jag och min partner vill till Island i juli (2018) för att se naturen. Berg, sjöar, vatten, grottor - Vad vi hinner! Men vi är helt nya inför denna typ av resa (mest rest i stadsmiljö), och är studenter med begränsad budget. Vi är inte så intresserade av innerstaden eller att resa i större...
  3. Linus_G

    Island 2015

    Hej. Likt många andra på denna sida så är jag lite sådär skapligt less på allt som heter eller påminner om "vardag". Just nu har jag ett säsongsjobb som jag avslutar den 15:e juli. Därefter kommer jag åka till Japan och vara åter i Sverige den 12:e augusti. Den 19:e augusti har jag sen bokat...
  4. joask202

    Vandra på Island: När var hur?

    Jag och några kompisar har kommit på iden att vandra på Island, ca en veckas effektiv vandring och vi har just börjat med att samla information och planera. 1: Funkar det att vandra på våren, ex i maj? När äger snösmältning och dylikt rum? 2: Tipps på områden? Vi vill se gröna och vackra...

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.