vatten

  1. Ulrika B

    Nerdalshytta -vintervatten

    Vi bor på Nerdalshytta där vintervatten ska hämtas i ”närmaste källa”, vi antar att det är en igensnöad bäck och undrar om någon som varit här och hämtat vatten kan ge en liten hint om var vi lämpligast börjar gräva efter vatten?
  2. LeckT

    Stora Tråden om Klipphoppning

    Klipphoppning är en populär aktivitet som förtjänar mer utrymme på ett sånt här forum! Tänkte att den här tråden ska bli en samlingsplats där vi kan dela områden, bilder, filmer och en go gemenskap kring hopp och dyk i vatten! Klipphoppning har lidit av för lite uppmärksamhet relativt sin...
  3. Rinte

    Vatten vid långpaddling

    Hej, Jag ska paddla från Stockholm till Skåne nu i Augusti och känner mig lite osäker på hur lätt/svårt det är att få tag på vatten under turen. Räknar med att det går åt 5 liter vatten per dag och tänkte ha 20 liter vatten i kajaken (10 l vattensäck, 6x1,5 l pet-flaskor, 1 l vattenflaska) . Är...
  4. Kalle G

    Åratals gammalt vatten i PET-flaska. Ofarligt?

    Jag har haft ett gäng PET-flaskor för vattenförråd under kajakpaddling liggande på balkongen. Länge. Igår upptäckte jag att några av dem var fyllda med vatten. Oklart varför de inte tömts :) Det är alltså åratal sedan jag ställde ut flaskorna på balkongen, tror det är mer än fem år, men låt...
  5. joanna

    Vatten i Pyrénéerna

    Ni som vandrat i de mer alpina delarna av Pyrénéerna - har ni verkligen renat ALLT vatten? Konstaterar lite frustrerat när jag nu läser in mig på ämnet, att folk tydligen gör det. Själv tänkte jag inte inte alls i de banorna när jag var där. Givetvis undvek jag vattentag nedanför betande får...
  6. Crossfit_Wanderlust

    Vattenrening med hålfilterteknik (Sawyer/Katadyn)

    Hej. Nybliven vandrare som varit ute på mina första helgvandringar med en reflektion/fråga. Vi vandrade i Skåne längs skåneleden (ås till ås) och det största "problemet" vi hade var vattentillgången. I denna värmen gick det en hel del vatten för att hålla sig i form och eftersom det mesta vi...
  7. avslutad20150710

    Flytta allt dricksvatten till sittbrunnen

    För att frigöra packvolym har jag byggt hållare för petflaskor längs kanten av sittbrunnen. På så vis får jag in 3 petflaskor på 1,5 liter längs vardera sidan dvs 9 liter vatten totalt. Lägg därtill en vattensäck på 3 liter bakom sitsen och en till framför fötterna eller på akterdäck så klarar...
  8. Jontti80

    Tips på bra vandringskängor

    Hej! Skulle vilja ha tips på en bra vandringskänga som är stabil och inte så varm... Tack på förhand...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...