paddling

  1. -Ruff-

    Säkerhetstänk vid kraftverk/dammar?

    Finns det någon info med allmänt paddlings-vett/säkerhetstänk i närheten av dammar, kraftverk och större hinder när man paddlar? När jag söker hittar jag bara specifika leder där det varnas för specifika kraftverk, men om jag bara hittar info om en planerad led att "på plats X blir det...
  2. Sven S

    Paddling i Vännäs?

    Jag har en dag över i Vännäs i augusti ... hur ser vattnen ut för några timmars paddling? Sammanflödet mellan Umeälven och Vindelälven ser ju intressant ut på kartan. Är det strömt, forsar, eller lugna vatten? Resan sker med tåg, så jag kan inte åka längre bort till andra vatten.
  3. Rasmus_B

    Paddla i Nord-Norge (Lofoten, Vesterålen)

    Hej, Vi är ett gäng på 5-8 pers som i slutet av juli planerar att åka till Nord-Norge för att paddla i en vecka. Samtliga är vältränade och har paddlat förr, vi kommer åka tåg till Narvik och kommer behöva ta oss med buss därifrån. Har blivit tipsad om Vesterålen då det ska vara väldigt...
  4. Urban packrafter

    Prisberömt packrafting film Earning a River

    Packraft på Kaitumälven! Nu kan du se min prisberömta dokumentärfilm Earning a River på Vimeo. Earning a River handlar om 6 kompisar som beslutar att vandrar till Kaitumälven i lappland med deras packrafts för att paddla och fiska på älven. Vägen dit blir inte odramatisk med snöstorm i ett...
  5. Megamack

    Grupper med unga vuxna mellan 20 och 25 år som paddlar i Göteborg?

    Tjenare! Ni som är mellan 20 och 25 år och paddlar i Göteborg, vilka grupper är ni med i? Själv har jag en SUP (Stand up paddleboard). Jag är ute efter grupper som paddlar på skoj inte tränar inför tävlingar. Tillåter grupperna att man deltar med vilken vattenfarkost som helst eller behöver man...
  6. Miska74

    Marmot Taranis - åsikter?

    Hej, Jag vill köpa ett 3-säsongstält som passar framförallt paddling men också lättare skogsvandringar. Har tittat på Marmot Taranis men hittar inga recensioner på nätet. Bara en walkaround-video på YT. Vore intressant att höra åsikter om någon här har denna modell? 2P eller 3P, spelar ingen...
  7. Rinte

    Förbudsområden

    Vad innebär förbudsområde som är utmärkt på följande sätt på Eniros sjökort: När det finns en inne i förbudsområdet förstår jag att det betyder tillträde förbjuden men vad gäller för förbudsområden som saknar tillträde förbjuden skylten? Är det platsspecifikt och i så fall var får man...
  8. Urban packrafter

    Prisbelönt packrafting dokumentar kan ses online

    Sista maj var jag på älven Voxnan i Hälsingland för att delta i det första svenska packrafting träffen tillsammans med 20 stycken trevliga packrafters från hela världen. Detta träffen är blivit till den underbara 14 minuter dokumentärfilmen Inflatable People som hade premiär under hösten på...
  9. Urban packrafter

    Forspaddling i Krokåns kanjoner

    http://vimeo.com/video/166703220 Film från forspaddling på Krokån i Halland med två kajaker och en packraft i april. Paddlingen började vid Porsebygget lördag och to oss genom både Flammafallet, Högränna och Nörrefors imam vi dagen efter tog upp vid Körsvecka bron. Värderat var inte särskildt...
  10. Urban packrafter

    Solopaddling på Voxnan

    Första delen i en film från min solopaddling ner för Voxnan älven. - också med en del forspaddling. https://vimeo.com/103978566
  11. shusplash

    Sällskap ut i naturen

    Hej, Letar sällskap i sommar för klättring, vandring, trailrunning, cykling, paddling eller liknande aktiviteter. Vad det är spelar mindre roll. Vill dock gärna upp i bergen och Norge om det är något som även lockar dig. Jag är 26 år och för närvarande i Sörmland. Sportklättrar 6b-6c, vandrar...
  12. knen

    Forskajak önskas köpas, Tips?

    Hej! Jag är en tjej på 180cm lång och har paddlat ganska regelbundet sedan förra hösten. Det började inomhus där jag fick grunderna som eskimåsvängen bl.a. Nu vill jag köpa en egen forskajak men har känt mig lite begränsad när det gäller storleken på kajakerna i många fall. Eftersom jag är...
  13. NaturJohan

    Kajakkompisar Stockholm

    Hej! Jag paddlar mycket i Stockholm (både i Mälaren och saltsjön) och vill gärna ha paddelkompisar för kvälls- och dagsturer. Din erfarenhet spelar inte så stor roll - jag kan anpassa mig. Är du intresserad / har frågor -> skicka sms till 0761-674944 och ange Utsidan och ditt alias så jag vet...
  14. bernsten

    St. Rävholmen 3-5 Sept 2010

    Vi är ett par stycken som skall paddla ut till St. Rävholmsträffen. Som alltid är den första helgen i September. Själv kommer jag paddla från Bjölahamnen vid 17.30. Johan kommer starta från GKF i Hinsholmen. Detta är ingen betalgrej, utan Ingen anmälan, Ingen avgift, inget program. Du tar...

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.