cykel

  1. Nordiska Motorcyklister

    MSR Hubba Tour 1, tält med garage och myggnät mot dörren.

    Har nog äntligen hittat rätt. Min efterlängtade yta för att äta, umgås, och njuta finns under tak, skiljt från sovutrymmet. Dessutom med ett myggnät så inte mitt njutande blir inskränkt av allsköns surrande elände. Finns det fler liknande tält?
  2. karimw

    Cykelprojekt: Här är ditt land

    Hej alla, Under 2v i juli/aug 2017 kommer jag tillsammans med 4 nyanlända svenskar (som fått uppehållstillstånd i SE) upptäcka delar av Sverige på cykel och har valt att namnge projektet: ”Här är ditt land”. Jag tror att friluftsliv är något prestationsfritt som ger frihet och nya perspektiv...
  3. Linus_G

    Cykla i latinamerik

    Cykla i Latinamerika Hej! Sitter och funderar lite över olika alternativ till en längre cykeltur 2016/2017 eller kanske ännu lite senare. Hur som haver så funderar jag lite på hur cykelläget ser ut i Latinamerika? Då i synnerhet Brasilien, Paraguay, Argentina och Chile? Nästan oavsett...
  4. insumaster

    BMX för en 9åring

    Har hittat en del billiga men hur bra är ex Biltemas BMX Outl1 Bmx Chain reactor cycles Bmx Vill inte lägga en förmögenhet på första bmx cykel, men den får inte gå sönder efter första hoppet... Aja ni fattar väl... Hoppas det finns bra ideer...
  5. simonlauta

    Kungsleden på Mountainbike i sommar

    Hej! Är intresserad av att cykla kungsleden på mtb i sommar. Närmare bestämt vecka 27. Räknar med att expeditionen tar ca en vecka. Jag är av den sociala typen och därför vill jag gärna ha med mig någon. Finns det någon som är intresserad här på Utsidan? [emoji2]
  6. Jerre

    El Camino på cykel!

    Tjenare! Jag och en kompis har planer på att cykla El Camino nu till våren med våra egna cyklar. Har läst/snappat upp någonstans att de upprättat något system för att kunna skicka överflödig utrustning från start till slut punkt på resan (inga överdrivna kostnader) då många verkar ta med sig...
  7. j_stellan

    Visum till USA

    Jag planerar att cykla i USA nästa år och det som verkar ställa till mest problem är visumet. Jag kollade lite på nätet och såg att man kunde besöka USA utan visum i 90 dagar men jag vill stanna längre. Jag tänkte först att jag kunde vara i USA i 90 dagar och sedan ta mig till Kanada och vara...
  8. alphumlan

    Enmannatält, tvåmannatält?

    Jag har bestämmt mig för att ge mig ut på en lång cykeltur i sommar, ensam. Turen ska gå mellan Karesuando till Smygehuk i slutet på Maj. Vet då inte riktigt om jag ska satsa på ett enmannatält, eller ett tvåmannatält, som man även får in packningen i. Är det någon som har något tips på vilket...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...