sylarna

  1. Wwiddan

    Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället

    Vi ska vandra en rundvandring i sommar i Jämtland/Härjedalsfjället. Tänker cirka 4-5 nätter och vi kommer bo i tält. Vi har tittat ut 3 olika alternativ som vi kan tänka oss. Vad tror ni om dessa rundturer? Vilken av dessa rundturer rekommenderar ni, vilken är finast? Eller har ni förslag på en...
  2. Lessin

    ”Södra Jämtlandstriangeln”

    Vad tror ni om Ramundberget till Skarsfjället, sedan fortsätta på Romboleden fram till Norska gränsen, runda Sylsjön, upp genom Ekorrpasset till Sylarna, sedan raka vägen till Helags för att avsluta i Ljungdalen via Himmelsrasta, Torkilstöten. Sammanlagt ca 12-15 mil. 5-6 dagar kanske? Förutom...
  3. Lindamariaerika

    Förlänga tur mellan enafors och ramundberget. Gå via gåsen eller annat?

    Hej, Sticker i helgen ut på min första något längre tur ensam ( 5 eller 6 dagar mellan enafors och ramundberget). Insåg precis att mina buss/tågförbindelser är mycket bättre på lördagen än söndagen och funderar på att sticka en dag tidigare. Min sambo kommer och möter upp mig fredag-kväll för...
  4. dibblah

    STF har (delvis) förstört Sylarna

    Tyvärr har STF valt att ta bort det stora självhushållsköket i huvudbyggnaden och istället byggt ett restaurangkök med dyr mat :( "Grytmål De Lux, (medlem 325:-/ord. pris 375:-)" Självhushållare har numer bara 4 köksplatser & 20 sittplatser i annexet, hur det ska räcka till svarar man inte...
  5. Onesport

    Tips runt Sylarna

    Ska till Jämtland i slutet av augusti tillsammans med en polare(som inte har någon större fjällvana), vi har tänkt oss att gå från Storulvån mot Sylarna och tillbringa några dagar i området. Vi kommer att bo i tält och kompisen är mycket intresserad av att få göra någon/några toppturer. Jag har...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...