bouldering

  1. Viktor.W

    Bouldering som träning om man är överviktig?

    Tjohej! Jag har länge letat efter någon form av träning som är rolig för att få kroppen i form och har alltid tyckt att klättra känns som något jag skulle gilla. problemet är att jag alltid vart stor (ca 130 kg på 184cm atm..) och har länge tvekat pga detta. Men nu tycker jag att det är dags...
  2. Ri_Ga

    Nybörjar Boulders i Göteborg?

    Hejsan, Nyfiken på om någon vet något bra ställe för nybörjare till utomhus bouldering i Göteborgs trakten? Har tidigare tittat på Utby ängar, men kändes som att problemen antingen var väldigt svåra och det som var lätt fanns det kanske bara 1 av. Tack för hjälpen! -R
  3. KrilleMedC

    Milstenar inom klättring

    Tjena! Är lite nyfiken på hur snabbt alla kom upp till ert mål det första året ni klättrade. Satsade ni på 7a boulder inom lopppet av det första året? Hur många dagar i veckan klättrade ni för att uppnå ert mål? Själv hade jag ingen aning om hur svårt det kunde vara att nå 7a, då man kommer...
  4. hstrom

    Sportklättring/bouldering kring Luleå.

    Hej! Är på semester i Luleå till 1 aug och söker ngn att sportklättra med. Började i våras och leder femmor beroende på dagsform och provar gärna 6- på topprep. Vill gärna prova på bouldering. Har sele, skor, repbroms och quickdraws men inget rep eller padda. Hör gärna av er, abstinensen är...
  5. m3707

    Vinterbouldering i Dalarna?

    Hej! Jag kommer hänga i Säter, Dalarna tills slutet av januari och är sjukt sugen på utebouldering eller KFUM om det är taskiga förhållanden. Har en padda, lampor, gasbrännare men det vore trevligt att slippa klänga själv på iskalla stenar ;) Ska nog till Trollbo på torsdag kväll eller fredag...

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.