lundhags

  1. BoJohan

    Lundhags Padje Light 60 ryggsäck

    Hej! Funderar på en Lundhags Padje light 60 för min kommande tur på 9 dagar ca 17 kg packning, exklusive ryggsäck. Men jag hittar så få/inga recensioner av den. Den verkar väldigt komfortabel, praktisk och snygg. Någon här som har erfarenhet? Kommer bära som sagt ca 17 kg. Är det bra...
  2. matsgl

    Lundhags Jaure ii eller Jaure ii Light

    Hej, väljer mellan Lundhags Jaure ii High och Jaure ii High Light. Är attraherad av den lägre vikten av Light-modellen men ser samtidigt fördelar med att något högre skaft när man vadar eller plumsar genom myrmarker. Om den tyngre Jaure ii dessutom har lite längre livstid/hållbarhet är ju det en...
  3. Silkofskin

    Lundhags Mira II - storlek?

    Jag undrar vilken storlek som ni med erfarenhet av Lundhags skulle rekommendera? Jag har tidigare provat Mira light II men kommit fram till att jag gillar Mira II bättre då jag upplever ett bättre stöd med dessa. Vill kunna gå långvandringar även i oledad terräng men är även ute mycket till...
  4. Qvarfordt90

    Ska jag ge upp Lundhags?

    Hej alla glada vandrare! Det är dags för mig att skaffa nya skodon och jag har, utan att överdriva, provat minst 40 olika par kängor i diverse storlekar, färger, former och foder. Nu till det stora dilemmat i min situation: de kängor som sitter klart bäst på min fot är Meindl Kansas och Crispi...
  5. swmp

    Hjälp i sko och kängdjungeln - samt hur håller man fötterna torra?

    Hej! Jag har bestämt mig för att det vore kul att börja vandra lite och har googlat som en galning på saker att ha på fötterna. När det gäller turer tänker jag mig mest vår/sommar/höst längs leder lite här och var i västra Sverige och då antagligen mest dagsturer och kanske att man övernattar...
  6. Siames

    Hjälp! Kängorna har krympt!

    För två år sedan investerade jag i ett par Lundhags Contessa för att vandra i Sarek. Kängorna satt då bra storleksmässigt men jag fick lite skavsår, framförallt där kängan viks för där vek sig inte lädret så mjukt på ena kängan. I år ska det bli Sarek igen och till min förskräckelse upptäckte...
  7. joask202

    Frågor om: Lundhags X-Arc

    Jag är nyfiken på Lundhags X-Arc, funderar på att ha den som komplement till en riktigt varm pjäxa till både skidåkning och långfärdsskridskor. Hur är den i storlek? (Läste någonstans att den är liten eller smal i storleken) Vilka temperaturer passar den för?
  8. joask202

    Jörnkängan Skywalk vs Lundhags Skywalk

    Mina gamla Lundhags Alaska med Skywalk sula upplever jag som väldigt hala på blöta stenar. Jag undrar hur Jörnkängans Skywalk sula står sig på blött underlag? Är det någon som har jämfört andra kvalitéer hos Lundhags respektive Jörnkängans Skywlaksulor hårdhet, dämpning?
  9. 7S

    Tåliga, stabila byxor som även är snabbtorkande och inte för varma??

    På jakt efter byxor som rubriken förtäljer. Hur ställer sig den samlade expertisen till de tre paren som jag har avgränsat till? Lundhags Ahke Haglöfs Rugged Mountain Norröna Heavy Duty Hybrid Jag vet att mina krav är höga och i mångt och mycket oförenliga, men dessa tre paren verkar vara den...
  10. joanna

    Skalkängor i högalpin terräng?

    Nu är goda (och snabba) råd dyra! Jag ska ner till Höga Tatra nästa vecka, och precis då kraschar mina trotjänare till kängor! I fjällen har jag alltid använt skalkängor, men i Tatra är jag uppe i riktigt högalpin terräng där det mest handlar om scrambling och via ferrata, såhär års på våt...
  11. flanell

    lundhags storlekar, referenser, ge & få svar !!!!!

    när man letar runt bland annonser, foruminlägg och recentioner slås man av hur vanligt det är med felköp av lundhags kängor pga av att storleken inte visade sig stämma. var och varannat inlägg handlar om val av storlek. en koll på lundhags hemsida, lite faktainsamling från olika...
  12. flanell

    neopren & fukt; lunhags syncro, professional

    hej! har kikat runt lite efter omdömmen runt lundhags syncro, men det går inte att hitta så mycket. 1. tar tacksamt emot all form av feedback om den kängan, alltså syncro. 2. sen funderade jag lite mer specifikt runt det här med neopren i skaften, lite med idén med lundhags tycker jag är just...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...