vinter

  1. Rosafaran

    Vintervandring i och runtom Stockholm

    Hej! Skulle behöva tips på vintervandringsleder i och runtom Stockholm. Helst en rundslinga så att jag kan åka hem samma dag innan det blir mörkt, men uppskattar alla tips såklart! Tänkte åka kommunalt väldigt tidig morgon till startpunkten och vara hemma till solnedgång 😊.
  2. jennyelisab1

    Abisko i december

    Hej, Jag är en ganska van friluftstjej som är ute mycket i naturen, däremot mest under april-oktober. Varit på några en dags vandringar i Dalarna under januari, så jag har kläder för väder samt enklare utrustning. I år planerar jag en kortare tur till Abisko med min Golden Retriever under...
  3. Voiceless

    Hålla sig varm under tarpen

    Som rubriken lyder så närmar vi oss ju vinter, jag är inte så mycket för tält utan kör med tarp, liggunderlag och sovsäck. Har funderat på att ha en eld men då tarpen kosta en hel del så vågar jag inte chansa. Letar efter tips man kan ha under tarpen? Är inne på nån konstruktion med värmeljus...
  4. buffy2

    Marmot Trestles Elite 20 på vintern?

    Hej! Jag funderar på att testa på att tälta under vintern när det är såhär fin snö ute. Men, frågan är vilken sovsäck som passar. Jag funderar på Marmot Trestles Elite 20 (för kvinnor), med komforttemperatur på -6,5 grader. Jag är vegan, så syntet är enda alternativet för mig. Och har en tajt...
  5. arvidsson.anna

    Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0?

    Hej! Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Funderar på att köpa denna för att ha under skaljacka, samt i torrt väder när det är lite kallare ute. Hittar dock väldigt få tester/recensioner av jackan, så är nyfiken på att höra om någon här har testat jackan eller har några spontana...
  6. Kogoyo

    Lofoten över dagen - vad/var göra?

    Tjena. Håller på att smida planer för Abisko på sportlovet. Då vi kommer att vara där i flera dagar har jag även börjat fundera på en tur till Lofoten. Har hört att Lofoten är jättevackert, osv, men vad kan vi njuta av där för en dag? Vi kommer att ha turskidor, men inte måste. om det finns...
  7. joask202

    Kallt eller jättekallt?

    Dags att gnugga kristallkulan och spå om det blir jättekallt :) eller bara kallt :( http://www.dn.se/nyheter/sverige/vinterprognoser-ganska-kallt-eller-jattekallt/ Mina skidor står redan vallade och redo precis innanför dörren... bring it on!
  8. rJohansson

    Lundhags strumpor motsvarande i woolpower?

    Hej, Lundhags extreme socka, vilken modell motsvarar den i Woolpower? 600g? Har försökt att på ett ungefär matcha men är lite svårt, någon som vet?

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...