topptur

  1. Get1

    Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt.

    Hej! Ska upp och gå första turen i Sarek om 3 veckor. Planen är att börja gå ifrån Aktse första dagen ca. 13:00 för att sen ta oss upp till Skierfe och sen vidare till tältplats. Sen ska vi gå höga vägen norra rapadalen med målet att nå rovdjurstorget. Sen är tanken att vi ska gå norrut och...
  2. myroribrallan

    Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31

    Hej! V.31 tänkte jag försöka mig på Västra Leden på Kebnekaise. Närmare bestämt torsdag 30 juli. Söker kvinnligt sällskap! Alt mixat gäng att hänga på! Kanske har du/ni bättre koll på karta & kompass än mig? ;) Jag gjorde östra leden 2018 med guidad grupp, underbart! Såg däremot ingenting på...
  3. Mapalon

    Toppturer, svåra?

    Hej! Jag och min tjej ska vandra Nikkaloukta - Vakkotavare 31e juli - 6- aug i sommar. Jag är en relativt van vandrare, men jag har inte någon massiv fjällvana. Jag vandrade Abisko - upp på Keb - Nikkaloukta förra sommaren och det gick finemang! Hur som helst så kommer vi att hålla ett lugnare...
  4. MJ^

    Praktik

    Är det någon som har nå shjysta tips på praktik (typ 4a veckors) relaterat till snowboard, glaciärklättring eller alpinism i allmänhet? Tacksam för svar!
  5. MonicaKa

    Kritisk stighudsbredd?

    :( Jag tror egentligen att jag vet svaret redan, men ändå: Är det OK att använda stighudar som är skurna till mina telisskidor med 72 mm midja till randoskidorna med 83 mm? Det ser onekligen rätt dåligt ut med kantfäste i skidmidjan, blir ju 8-9 mm glapp mot stålkanten om jag centrerar hudarna.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.