Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-08-07, 10:25
[email protected] Peter.nou@gmail.com är inte uppkopplad

fråga Parkering i Östra Stockholms skärgård? Läget aug 2019

Hej

Jag tänkte paddla två eller tre dagar. Parkera och lägga i så långt österut som möjligt. Någon som har färsk koll på parkeringsmöjligheterna nära iläggningsplats vid Bromskär eller Kappelskär?

Interwebs säger att det finns parkering vid Bromskär men jag hittar inte några detaljer och tomtföreningens är inhägnad och har bara reserverade platser för de som bor på öarna (antar jag)?

Med vänlig hälsning,
Peter
Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 11:43
Jeankenneth Jeankenneth är inte uppkopplad

Vid Räfsnäs finns en större betalparkering, i Gräddö har jag stått på parkeringen vid båtklubbens vinterförvaring, precis vid huvudvägen vid hamnen, oklart om man verkligen får stå där dock. Hade punktering på bilen efter en natt där - vet inte om det hade något samband, kan ha varit en gammal skada...
Kapellskär borde väl ha en betalparkering, har dock stått gratis vid naturreservaten precis söder om hamnen. När jag var där senast pågick stora ombyggnationer i hamnen så förhållandena kan ha ändrats.
Parkering är svårt i skärgården och alla verkar försvara sin mark från gratisparkerare.
Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 18:59
RoAlf RoAlf är inte uppkopplad

Räfsnäs funkar jättebra, finns en sjösättningsramp till vänster nere i hamnen där du lastar av och sen åker du tillbaks ca 500m till en betalparkering (inte dyrt) som rymmer många bilar.
Gräddö, Östra Lagnö, Kapellskär och Solö funkar oxå bra men kan vara lite trixigt med parkering vissa dagar
Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 22:15
caribo caribo är inte uppkopplad

kappelskär 30kr dygn max8 dar stor parkering, räfsnäs 80kr/dygn
Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 06:50
Merckx Merckx är inte uppkopplad

Bystaviken på Östra lagnö. Gratis parkering (det finns alltid plats) och bra iläggning
Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 08:47
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Vilka billiga parkeringar det var där. I gryt/fyrudden betalade jag 100kr/dygn. Svinigt dyrt, men vad gör man?
Svara med citat
Svara

Taggar
kajak , parkering

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:08.

Logga in

Tips!