Långcykling På två hjul genom världen

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-05-20, 08:58
SenseiBob SenseiBob är inte uppkopplad

Cykla i Estland

Hej,

Jag tänkte ta cykel över till Talinn och cykla till Ösel/Saremaa och tillbaka. Är det någon som gjort denna tur och kan ge tips?
Svara med citat
Gammal 2019-06-11, 14:57
perosen perosen är inte uppkopplad

Jag åkte Tallinn - Hiiumaa - Saaremaa - Riga för 10 år sedan. Då var trafiken väldigt lugn i Estland och särskilt på öarna; finns också cykelväg till Paldiski. Fanns cykelkarta att köpa i bokhandel i Tallinn, det var bra att ha.

Rekommenderar Haappsaalu med både järnvägsmuseum, borg och "Ilon-Wikland"-stad som från Astrid Lindgrens barnböcker. Även Paldiski ex-sovjetisk flottbas var lätt spännande om man gillar nutidshistoria.

Allemansrätten gäller i Estland, vilket är praktiskt.
Svara med citat
Gammal 2019-06-11, 16:41
marja marja är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av perosen Visa inlägg
Jag åkte Tallinn - Hiiumaa - Saaremaa - Riga för 10 år sedan. Då var trafiken väldigt lugn i Estland och särskilt på öarna; finns också cykelväg till Paldiski. Fanns cykelkarta att köpa i bokhandel i Tallinn, det var bra att ha.

Rekommenderar Haappsaalu med både järnvägsmuseum, borg och "Ilon-Wikland"-stad som från Astrid Lindgrens barnböcker. Även Paldiski ex-sovjetisk flottbas var lätt spännande om man gillar nutidshistoria.

Allemansrätten gäller i Estland, vilket är praktiskt.
vad jag vet så får man inte vara i skogen på natten om man inte har tillstånd. men i statlig skog kan den gälla men är inte säker
Svara med citat
Gammal 2019-06-15, 14:52
perosen perosen är inte uppkopplad

Ah, kan ju ha ändrats sen jag var där för 10 år sedan ...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32.

Logga in