Klättring allmänt Klippa

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-06-03, 18:02
olivere olivere är inte uppkopplad

fråga Klättring vid bulk

Hej!
Just nu bulkar jag för att få en bättre fysik, men vad ska jag då förvänta mig av klättringen? Har bulkat i drygt en månad nu (lite off season) och inte märkt någon skillnad i klättringen. Däremot har jag märkt att det är svårare att göra pullups. Iom att jag kommer bulka ett tag till så skulle jag vilja ha lite tips för att behålla överkroppsstyrkan för klättringen. Har funderat lite på negativa pullups med extra vikt, är det något jag bör lägga in i träningen? Styrketränar 5 gånger i veckan, 2 benpass, 2 överkroppspass och 1 cardio/magpass ifall det är till någon hjälp.

Väldigt tacksam för svar!
Svara med citat
Gammal 2018-09-11, 22:00
Moh Moh är inte uppkopplad

Skit i att bulka. Det kommer bara göra dig fet och ge dig problem med vikten. Ät ordentligt runt träningen i stället och ha kaloribalans på dygnet. Kolla in leangains för inspiration..

/moh
Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 09:02
dmchris dmchris är inte uppkopplad

Jag skulle nog rekommendera att helt enkelt klättra på som du vill medan du bulkar. För mig har perioder med högre vikt varit guld för tekniken. Blir liksom tvungen att klättra bättre när man inte kan kompensera genom att hålla hårdare. Det har man igen sen när man blir lättare igen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.

Logga in

Tips!