Panik missade tåget till enafors/storulvån

Hejhej! Missat nattåget uppåt enafors ikväll för att skida Jämtlandstriangeln
Nu är alternativet att flyga imorgon bitti upp till Östersund, framme imorrn förmiddag. Därefter kan jag ta tåg till duved som är framme ca 16, men hur komma till storulvån? Har någon tips? Eller går det att lifta från östersund? Ngn som ska flyga från sthlm till östersund imorrn bitti och ta sig vidare med transfer?

Panik, mitt ressällskap är på tåget, och jag är på Kastrup :)
Alternativet som är enklast är att ta nattåg imorgon istället, men då missar man en hel skiddag.
Vore ytterst tacksam om ngn har en idé att komma med! Tack!


Skickat från min E5823 via Tapatalk
 
Jag har liftat från Mattmar till Storulvån en gång, det är 10 mil (Mattmar ligger ca 5 mil från Östersund). Började kl 18 ungefär och var framme ca 22, det var bilantalet som ställde till det speciellt Enafors-Storulvån, jag hade precis ställt in mig på att tälta vid vägen när en bil som ångrat sig kom tillbaka.
Om du är van liftare går det säkert att ta sig från Östersund till Storulvån på en dag, kanske t o m en halvdag (om du är van liftare vet du att man räknar i dagar, inte timmar ;D)
 
Nu är det väl försent men du kanske hade kunnat ta ett snabbtåg till Stockholm och hoppat på tåget där? Har för mig att en del nattåg till Jämtland står och inväntar bättre tider en timme eller två på Stockholm C mitt i natten...
 
Norsk omväg

Funderat på flyg t Trondheim?
Tåg därifrån vidare t Enafors, 16.50 såvitt jag kan se. Sista biten har jag inget förslag till dock.
Lycka till!
 
Tack så hemskt mycket för alla tips. Blev flyg till östersund o tåg till duved som är framme 14.53. Fortfarande sista sträckan duved till storulvån som är problemet. Och taxi kostar skjortan men får kanske bli så..

Skickat från min E5823 via Tapatalk
 
Tack igen för alla fina tips!
Kastade mig till Kastrup för att genskjuta tåget i Stockholm. Hade 45 min marginal, och hade kunnat komma upp om jag valt att inte plocka med mina Åsnes då de inte hann checkas in. Inga skåp fanns för att låsa in skidorna pga ombyggnation, så det var till att packa sig tillbaka till Malmö igen. Morron efter gick flyg till Sturup, brände Co2-kvoten för i år, därefter tåg östersund - duved, o sista transfer med wänseths buss, lyckades ragga upp 2 till på tåget som ville dela på transfern. Kom iväg 16 o mötte upp mitt skidsällskap lagom till middagen på Sylarnas fjällstation. Haft en underbar helg utan ett enda moln på himlen. Aldrig varit så långt söderut som Jämtland på mina fjällturer men kommer definitivt bli fler gånger!

Skickat från min E5823 via Tapatalk
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...