Helsingborg - Forum

Notiser

Klätterkompis Trött på soloklättring?

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2017-05-29, 16:01
Gurraaa Gurraaa är inte uppkopplad

Helsingborg

Hej
Jag är nyinflyttad till Helsingborg och jag klättrar gärna på Kullaberg. Jag är lärare och har sommarlov till 7 augusti. Åker en vecka till Chamonix men annars är jag i Helsingborg mer eller mindre hela sommaren. Jag är 44 år och erfaren.

Hälsningar Johan
Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 11:19
madeleinec madeleinec är inte uppkopplad

klättrar gärna

Hej,

ses gärna och klättrar när vädret ordnat upp sig! Har flyttat tillbaka till Sverige så har bara varit på Kullen en gång. Skulle vara kul att lära känna det lite bättre.
Svara med citat
Gammal 2017-09-12, 16:34
Mattias_H Mattias_H är inte uppkopplad

glad Rookie på frammarsch

Hej,
Efter typ 20 år som otränad (väldigt tränad i 20-årsåldern dock), tog jag äntligen tag i saken i form av Trekking, På en tjänsteresa i Italien skulle jag bara "stanna till för en bergspromenad". Blev 800 höjdmeter och en magnifik upplevelse på närmare 3000 meter. Hittade två likasinnade och tog en 1600 höjdmeters tur. Nu är jag en "hooked late bloomer" och ska gasa på med klättring och Alpinism, Trekkingen räckte inte tydligen. Kurser är inplanerade. Kommer rätt troligt hänga på Kullaberg i vår med de två likasinnade som dock befinner sig i mer småbarnssituation än jag Därför jag söker på sikt (vartefter jag kommer ikapp erfarenhetsmässigt) ytterligare klätterbekanta med Kullen och Alperna som föredragna områden. 44 år, oerfaren men med målmedvetenhet som få
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:28.

Logga in

Tips!

Aktuellt: Gilla naturen