Klättring allmänt Klippa

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-04-15, 18:10
maskSvedenborg maskSvedenborg är inte uppkopplad

Sportklättring GBG

Hej, Var finns den bästa sportklättringen i Göteborg?
Tack för hjälpen!
Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 19:14
AriGold AriGold är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av maskSvedenborg Visa inlägg
Hej, Var finns den bästa sportklättringen i Göteborg?
Tack för hjälpen!
Nu sportklättrar jag iofs ganska sällan i Sverige men kan helt klart rekommendera Aspen, speciellt om man rör sig i de lägre graderna (4-6). I övrigt räknas väl Hyltebergen som Göteborg sportklätterområde #1. Där kan man hitta allt från 10 m grad 5 till 25 m grad 9.
Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 21:25
lyckegard lyckegard är inte uppkopplad

Den helt absolut alla kategorier mest helt överlägsna, alla kategorier, oavsett kategori måste väl ändå vara Trellebystrands sportklättring?

Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 21:41

Citat:
Ursprungligen postat av lyckegard Visa inlägg
Den helt absolut alla kategorier mest helt överlägsna, alla kategorier, oavsett kategori måste väl ändå vara Trellebystrands sportklättring?
Hehe. Ska upp till bohuslän i helgen så man kanske borde passa på att kolla in spektaklet.
Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 22:07
idi idi är inte uppkopplad

Citat:
Finns det någon förare för trellebystrand?
Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 22:59

Citat:
Ursprungligen postat av idi Visa inlägg
Finns det någon förare för trellebystrand?
Jag vet inte om din fråga är seriös eller inte, men jag tror det finns en lapp/förare på plats när du är där. Jag vet också om att Tomasz (som skriver förare för göteborgsområdet) har fotograferat Trellebystrand... Trellebystrands camping är det väl bara att googla på...
Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 08:02

För att undvika potentiellt olustiga missförstånd kan jag förtydiga att det fanns en god portion ironi i lyckegårds rekommendation.
Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 09:26

ok, 1000-tack Oskar. De får bli en tur till Hyltebergen.
Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 11:58
gahne gahne är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av AriGold Visa inlägg
För att undvika potentiellt olustiga missförstånd kan jag förtydiga att det fanns en god portion ironi i lyckegårds rekommendation.
Man kan ju också fråga sig hur folk på Stångenäset/Lysekil skulle ställa sig till att finna sig annekterade av Göteborg?

Det väckte ju ett visst rabalder när det ställdes upp "Välkommen till Göteborg"-skyltar i Mölndal.

Anneli Hultén = västkustens Putin?
Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 13:54

Citat:
Ursprungligen postat av gahne Visa inlägg
Man kan ju också fråga sig hur folk på Stångenäset/Lysekil skulle ställa sig till att finna sig annekterade av Göteborg?

Det väckte ju ett visst rabalder när det ställdes upp "Välkommen till Göteborg"-skyltar i Mölndal.

Inte så noga, alltsammans ligger ändå där någonstans strax söder om (huvud)stan

Lite fel i rubriken. Jag behöver inte klättra alldeles inpå GBG.
Jag kör gärna runt lite i Bohuslän som ju är en av våra absolut vackraste landskap.

Jag fråga mest pga den strikta bultpolicyn.
Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 14:02

Citat:
Ursprungligen postat av gahne Visa inlägg

Även Hyltebergen ligger tekniskt sett utanför Göteborg, precis som alla klippor i Kungälv och kommunen strax norr om Kungälv, eller kommunen bortanför Partille, eller söder om Göteborg (som faktiskt har åtminstone en okej kvällsklippa). Härryda/Rävlanda-kommunen har mig veterligen också ett sportklätterberg, alldeles inpå gränsen till Göteborg... (Om den inte tillhör någon kommun som heter Landvetter kommun??).
Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 15:54
gahne gahne är inte uppkopplad

Citat:
Även Hyltebergen ligger tekniskt sett utanför Göteborg, precis som alla klippor i Kungälv och kommunen strax norr om Kungälv, eller kommunen bortanför Partille, eller söder om Göteborg (som faktiskt har åtminstone en okej kvällsklippa). Härryda/Rävlanda-kommunen har mig veterligen också ett sportklätterberg, alldeles inpå gränsen till Göteborg... (Om den inte tillhör någon kommun som heter Landvetter kommun??).
Jag kan tänka mig att vara såpass generös att jag faktiskt räknar klippor som ligger i GBG kommun som tillhörande Göteborg

Annars tänkte jag mest att det borde vara skillnad på ställen som ligger 5-10 km för stan/kommungränsen, och de som ligger 10-12 mil bort. Men visst håller jag med dig, Trellebystrand torde vara den överlägsnaste klätterdestinationen någonsin, alla kategorier, alltid. (Förutom möjligtvis Granitgrottan, dårå)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.

Logga in