Kungsleden- tält

Hej!
Jag ska vandra kungsleden i Juli och är därmed på jakt efter ett tält. Jag undrar ifall någon har några tips om vilket tält jag bör satsa på? Det ska tilläggas att jag är student och har således inte råd att köpa något överdrivet dyrt. Jag letar efter ett 1-person tält och prioriterar låg vikt.

Tack!
 
Lättnader

Okej det kanske börjar att bli lite off topic, men jag måste ändå säga det att det inte är kört för längre resor inrikes. Jag hoppas och förmodligen många andra att rekommendationerna ändras snart och det har regeringen också sagt att nya beslut kommer inför sommaren. Förmodligen i början av juni har de sagt ett tag nu. Då blir det nog i nästa vecka. Men man måste ju följa rekommendationerna som sägs. De kan säga nej till långa inrikesresor. Här är de scenarium som jag ser 1: Hela sommaren nej, 2: Förlänger några veckor i taget med nej, 3: De säger ja förutom dom som är i riskgrupperna (men då måste man vara frisk)
Säger de ja för längre inrikesresor så är jag i full färd med planerna inför min premiärtur till Sarek i sommar.
 
Senast ändrad:
hejsan greta
kom ihåg att ett tält har en lång livstid..
köp kvalitet. det brukar löna sig i längden...
kolla även på blocket..
mvh
 
Okej det kanske börjar att bli lite off topic, men jag måste ändå säga det att det inte är kört för längre resor inrikes. Jag hoppas och förmodligen många andra att rekommendationerna ändras snart och det har regeringen också sagt att nya beslut kommer inför sommaren. Förmodligen i början av juni har de sagt ett tag nu. Då blir det nog i nästa vecka. Men man måste ju följa rekommendationerna som sägs. De kan säga nej till långa inrikesresor. Här är de scenarium som jag ser 1: Hela sommaren nej, 2: Förlänger några veckor i taget med nej, 3: De säger ja förutom dom som är i riskgrupperna (men då måste man vara frisk)
Säger de ja för längre inrikesresor så är jag i full färd med planerna inför min premiärtur till Sarek i sommar.

Ja, vi får hoppas på scenario 3! :)