Hundsport Drag, Fjäll, Räddning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-02-01, 20:40
kanelsvans kanelsvans är inte uppkopplad

Hammock och hund

Ni som sover i hammock och har hund, hur sover hunden?
Har en labbe, så att tänka på att ha henne i hängmattan funkar inte. Funderar lite på någon slags tarp, vi är ute vår-höst, men hur får man till det bäst? Och lättast? Vi behöver vind/myggskydd, ej värme.
Svara med citat
Gammal 2020-02-01, 21:15
Karolina P Karolina P är inte uppkopplad

Har varken hund eller hammock men kompisens schäfer sover i ett sådant där pop-up tält från typ decathlon för 399kr när han sover i sin hängmatta. Verkar funka för dem vad jag förstår på kompisen...
Svara med citat
Gammal 2020-02-02, 09:20
ålänning ålänning är inte uppkopplad

Jag har inte hund men jag har ett litet myggtält som jag använder när jag vill sova ute utan att bli uppäten. Det tar nästan ingen plats alls i packningen. Tillsammans med en liten tarp kan du skapa både vind- och myggskydd. Kanske det skulle funka för din hund?
Svara med citat
Gammal 2020-02-03, 05:03
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Tarp och liggunderlag (plus fleecefilt eller liknande om det behövs) låter väl bra? Då kan du ju t.o.m. rigga tarpen så hunden kan ligga nedanför/under hammocken om han vill vara nära dig.

Annars har jag sett små specialhammockar speciellt för hundar! Men det tycker jag känns närmast krångligt.
Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 20:58
kanelsvans kanelsvans är inte uppkopplad

Tack alla för svar! Efter många funderingar börjar det luta åt en tarp och liggunderlag. Har en labbe som inte är frusen av sig, så extra värme behövs inte. Får se hur det går med mygg och knott, hon är född i september och har inte upplevt flygfäsäsongen än.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:48.

Logga in