Turskidåkning Skidor på längden

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-01-01, 23:07
dafunq dafunq är inte uppkopplad

Kortare längdturer med barn i vanlig pulka

Ska upp till Åre och funderar på om det är möjligt att göra kortare längdturer med barn 3,5 år i vanlig pulka och något längre rep till? Mest för att komma ut och Inga backar och så. Någon som har erfarenhet av att ha provat det? Eller är det fjellpulka som gäller?
Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 07:47
Tundraman Tundraman är inte uppkopplad

Svårt o undvika backar i fjällen... De är väl om du hittar en sjö eller en bit skoterled som är någorlunda fri fån kuperat..
Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 10:02
dafunq dafunq är inte uppkopplad

Jo jag tänkte ju kanske bredvid något vanligt plattare längdspår då kring åre, typ där man normalt kör skate.
Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 22:09
på tunn is på tunn is är inte uppkopplad

Åresjön kan ju garantera dig platt åkning.
Jag har släpat pulka, mest snowracer på ett sätt som du beskriver. Jag har mest gjort det på väg till någonting annat och inte som en tur i sig självt. Men det handlar framförallt om att jag har barnpulka att använda i sådana tillfällen.

Den enda gången jag minns det som speciellt uppskattat var skateandes på platten, där det blev en del fart.

Bara förläng och fäst repet på ett vettigt sätt. Försöker du knyta fast det i plast handtaget finns det stor risk att handtaget rycks loss till slut.
Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 08:38
rwalb rwalb är inte uppkopplad

Hyr eller DIY

Du kan hyra en bra fjällpulka i Åre av tex rent.a.plagg. På länken kan du se en beskrivning som jag tänkte prova att bygga i Mars http://frozentime.se/skiing/pulka_swedish.html
Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 11:12
thureb thureb är inte uppkopplad

Ingen höjdare. Barnet blir kallt risk att pulkan välter. Finns bra barnpulkor och skid/medtillsatser till cykelkärror. Skaklar är bra när dragaren åker skidor. Lina är däremot bra om man drar barnet på snöfri is.

Thure

Senast redigerad av thureb den 2020-01-13 klockan 11:26
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.

Logga in

Tips!