Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2017-10-30, 10:45
Gråbuse Gråbuse är inte uppkopplad

Cumulus

Skulle även rekommendera denna: http://sleepingbags-cumulus.eu ... gid=10&vid=1

Har haft den i snart fyra år och är supernöjd. Den är lite för kall som ensam vinterjacka, men med skaljacka på går det fint. Tänkte kliva på dess uppgradering (Neolite Endurance) som regelrätt vinterjacka nu.
Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 08:48
Still Alive Still Alive är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Gråbuse Visa inlägg
Skulle även rekommendera denna: http://sleepingbags-cumulus.eu ... gid=10&vid=1

Har haft den i snart fyra år och är supernöjd. Den är lite för kall som ensam vinterjacka, men med skaljacka på går det fint. Tänkte kliva på dess uppgradering (Neolite Endurance) som regelrätt vinterjacka nu.
Jag har precis investerat i Neolite Endurance. Efter kommande vinter kan jag göra en utvärdering av hur varm den är.
Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 11:02

Citat:
Ursprungligen postat av Still Alive Visa inlägg
Jag har precis investerat i Neolite Endurance. Efter kommande vinter kan jag göra en utvärdering av hur varm den är.
Hur fungerande leveransen av jackan, och eventuellt kontakt med kundtjänsten? Inför att jag skulle beställa jackan skrev kundtjänst till mig att jackan brukar levereras inom en vecka. Efter att jag beställt och betalat jackan dröjde det några dagar innan jag fick ett mail från fraktbolaget att de mottagit ordern om att skicka den, och senare samma dag fick jag ett mail från dem att avsändaren (Cumulus) hade avbokat (cancelled) avsändningen av jackan.

Jag mailade Cumulus och frågade om detta men har inte fått svar än. Jag tycker att det är dåligt, de kanske "bara" är långsamma men jag förväntade mig mer.
Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 11:55
Pask Pask är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av erito Visa inlägg
har testat massor av dunjackor, och två är mycket bättre än de andra enligt mig (utan att blanda in priset).

* Mountain Hardwear Ghost Whisperer
* Arcteryx Cerium LT
Skulle jag köpa en ny igen skulle det bli en MH Ghost Whisperer.
Jag har letat efter MH Ghost Whisperer, men inte hittat den i någon butik. Visst, man kan beställa på nätet, men jag vill gärna prova storlek och passform innan jag köper något så dyrt. Har du något tips?
Svara med citat
Gammal 2017-11-02, 08:37

Citat:
Ursprungligen postat av Gråbuse Visa inlägg
Hur fungerande leveransen av jackan, och eventuellt kontakt med kundtjänsten? Inför att jag skulle beställa jackan skrev kundtjänst till mig att jackan brukar levereras inom en vecka. Efter att jag beställt och betalat jackan dröjde det några dagar innan jag fick ett mail från fraktbolaget att de mottagit ordern om att skicka den, och senare samma dag fick jag ett mail från dem att avsändaren (Cumulus) hade avbokat (cancelled) avsändningen av jackan.

Jag mailade Cumulus och frågade om detta men har inte fått svar än. Jag tycker att det är dåligt, de kanske "bara" är långsamma men jag förväntade mig mer.
Det där lät inte kul. För mig fungerade det klockrent. Jackan levererades inom dagar. Jag bytte sedan till en storlek större. Jag är mycket nöjd med kundservicen och jag drar mig inte för att handla från dem igen.
Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 11:28

Citat:
Det där lät inte kul. För mig fungerade det klockrent. Jackan levererades inom dagar. Jag bytte sedan till en storlek större. Jag är mycket nöjd med kundservicen och jag drar mig inte för att handla från dem igen.
Det löste sig fint med jackan från Cumulus. De återkom senare samma dag och sa att jackan de först aviserat för sändning visat sig trasig så de fick skicka en annan, vilket de gjorde med express. Hade den nästa dag. Har nu haft den några dagar och är hittills mycket nöjd!
Svara med citat
Gammal 2017-11-30, 10:35
Stallo Stallo är inte uppkopplad

Dunjackor

Jag har många olika jackor för olika behov. När jag åker skidor och drar pulka så har jag en Fjällräven expedition down lite ner packad i pulkan som förstärckningsplagg. Den fungerar bra ner mot -30C och kallare. Det som är tråkigt med den är att i armvecken finns lite dun. Sänt tillbaka till Fjällräven och den kom tillbaka utan åtgärd. Det gör att jag inte är så benägen att köpa deras produkter mer.

När jag åker skoter har jag en Peak Performance Parka som är helt otrolig. . Dun och Gore tex gör att det är överlevnads plagg. Nackdel huvan är lite för slapp och far av huvudet i vissa lägen. Canada Goose expedition är nästan lika varm och har en bättre huva. Måste jag välja så tar jag Peak.

Mellan tunna dunjackor har jag 2 st av. En Peak som är otroligt bra. Bra kvalitet. Efter flera säsonger är den som ny trorts skoter skog och div äventyr.

I år har jag köpt en jacka som känns som en riktig höjdare. Mountain equpment Light line navy, skön som bara den. Denna jacka har jag förväntningar på liksom ett par nya byxor. Canada Goose tundra pants.
Svara med citat
Gammal 2017-12-01, 06:24
Pellepelikan Pellepelikan är inte uppkopplad

Citat:
Hur fungerade/kostade returen till cumulus? Är själv intresserad av en dunjacka från dem men är väldigt kunnig med storlek och passform så det känns jobbigt att inte kunna prova i butik innan köp.

Mvh Erik
Svara med citat
Gammal 2017-12-01, 07:09

Citat:
Ursprungligen postat av Pellepelikan Visa inlägg
Hur fungerade/kostade returen till cumulus? Är själv intresserad av en dunjacka från dem men är väldigt kunnig med storlek och passform så det känns jobbigt att inte kunna prova i butik innan köp.

Mvh Erik
Returen betalade jag själv. Frakten kostade 300 kronor.
Svara med citat
Gammal 2017-12-01, 07:59
Melker Bäckman Melker Bäckman är inte uppkopplad

cool Haglöfs är en syntetjacka

Haglöfs Essens Mimic Jacket (Testvinnare) är en väldigt skön jacka som sitter bra och med mycket bra rörelseförmåga, men att påpeka är att det INTE är en dunjacka. Är en syntet jacka som innehåller QuadFusion™ Mimic, som är ett syntetmaterial.
Svara med citat
Gammal 2017-12-03, 16:38
dgronjord dgronjord är inte uppkopplad

Som Melker skriver är Essens Mimic syntet (hörs nästan på namnet) men det finns en dunversion som jag varmt(!) kan rekommendera. Klarar fukt bra och läcker inte dun något att tala om.
Svara med citat
Gammal 2017-12-03, 20:34
Smogz Smogz är inte uppkopplad

Jag gillar min Rab Microlight jacka. Ser nu att den finns med huva och lite längre. Är väldigt sugen på den nu. Men väntar, behöver pengar till annat just nu.

https://www.tindeberg.se/rab-m ... k-shark.html

Lite dyr
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:16.

Logga in

Tips!