Bilparkering längs med Rörosvägen i västra Härjedalen?

Är det någon som har någon relativt färsk erfarenhet och/eller information gällande bilparkering på parkeringsplatserna längs med Rörosvägen i västra Härjedalen, och då i synnerhet längs med sträckan mellan Skarvruet och Fjällnäs?

Finns det fortfarande allmänna parkeringar? Är de avgiftsbelagda nuförtiden? Kan man parkera en bil i en vecka? Är det troligt att den får vara i fred för klåfingriga även om den mot förmodan står ensam parkerad?

Det var många år sedan, närmare bestämt ungefär 27 år sedan, jag senast var på besök med bil i dessa trakter. Då var det möjligt att parkera länge och gratis lite varstans längs med vägen på breddade avsnitt markerade med P-skyltar.

/Birger
 
Mellan gränsen och Funäsdalen finns rätt många parkeringsplatser utmed vägen. Vägen är rejält breddad precis som du beskriver, och det brukar finnas plats för ungefär 3-5 bilar på de flesta. Tror inte det är nån tidsbegränsning för hur länge man får stå.

Edit:
De parkeringarna är gratis. Vill du stå på nån av fjällparkeringarna betalar du en vägavgift.
 
Bor i Funäsdalen

Inga avgifter för parkering här inte. Skulle inte tro att någon knycker något ur bilen även om du låter den stå olåst.... åker förbi den sträckan varje morgon och idag fanns det hur mycket platser som helst
 
Mellan gränsen och Funäsdalen finns rätt många parkeringsplatser utmed vägen. Vägen är rejält breddad precis som du beskriver, och det brukar finnas plats för ungefär 3-5 bilar på de flesta. Tror inte det är nån tidsbegränsning för hur länge man får stå.

Edit:
De parkeringarna är gratis. Vill du stå på nån av fjällparkeringarna betalar du en vägavgift.
Det är väl tekniskt sett 24 timmar (måndag till fredag, fritt på helg) på alla parkeringar om inte annat anges. Att någon kommer att kontrollera det I det aktuella området håller jag däremot för osannolikt.

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 
Inga avgifter för parkering här inte. Skulle inte tro att någon knycker något ur bilen även om du låter den stå olåst.... åker förbi den sträckan varje morgon och idag fanns det hur mycket platser som helst

Det låter fantastiskt bra.

Jag bor i Stockholm där även låsta och larmade bilar med rattkrycka som står parkerade på en upplyst parkering i ett bostadsområde mycket väl kan få påhälsning av oönskade individer.

/Birger
 
Det är väl tekniskt sett 24 timmar (måndag till fredag, fritt på helg) på alla parkeringar om inte annat anges. Att någon kommer att kontrollera det I det aktuella området håller jag däremot för osannolikt.

Skickat från min G8231 via Tapatalk

Stämmer! Instämmer!

/Birger
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...